آزادی شش فعال صنفی فرهنگی در شهرهای سقز و سنندج با تودیع قرار وثیقه

آزادی تودیع قرار وثیقه

آزادی سه تن از فعالان سقز به نام‌های آمانج امینی، اسماعیل ریحانی و سلیمان عبدی، و سه تن دیگر همزمان در سنندج به نام‌های زاهد مرادی، صلاح حاجی میرزایی و آرام ابراهیمی، این افراد با اتمام مراحل بازجویی به صورت موقت با تودیع قرار وثیقه آزاد شده اند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز شنبه ۴ تیر ماه ۱۴۰۱، آمانج امینی، اسماعیل ریحانی و سلیمان عبدی، سه تن از فرهنگیان شهرستان سقز و زاهد مرادی، صلاح حاجی میرزایی و آرام ابراهیمی، سه تن از فرهنگیان شهر سنندج، در استان کردستان، پس از اتمام مراحل بازجویی با تودیع وثیقه آزاد شدند.

براساس این گزارش، آزادی جملگی هر شش تن فعال صنفی فرهنگیان در شهرهای سقز و سنندج با تودیع وثیقه صورت گرفته و این افراد باید در انتظار دریافت ابلاغیه تاریخ دادرسی خود باشند.

لازم به ذکر است، سلیمان عبدی، آمانج امینی و رضا مرادی، در تاریخ ۲۶ خردادماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در شهرستان سقز و زاهد مرادی به همراه صلاح حاجی میرزایی در شهر سنندج، بازداشت و به بازداشتگاه یکی از ارگانهای امنیتی این شهر منتقل شده بودند.

همچنین، در تاریخ ۱ تیر ماه ۱۴۰۱، آرام ابراهیمی، معلم و فعال صنفی فرهنگیان، ساکن شهر سنندج مرکز استان کردستان، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.‌

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل