دو کولبر در پی تیراندازی نیروهای نظامی در مناطق مرزی نوسود و بانه زخمی شدند

کولبر

دو کولبر بر اثر شلیک مستقیم نیروهای نظامی در مناطق مرزی نوسود و بانه، زخمی شدند. این دو کولبر از فاصله نزدیک و بدون اخطار قبلی مورد تیراندازی قرار گرفته اند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز جمعه سه تیر ماه ۱۴۰۱، یک کولبر به نام سیروان احمدی، ٢٨ ساله و اهل بخش شاهو از توابع شهرستان روانسر بر اثر شلیک مستقیم نیروهای نظامی در مناطق مرزی نوسود از توابع استان کرمانشاه، زخمی شد.

بر اساس این گزارش، این کولبر جهت مداوا پزشکی به بیمارستان قدس پاوه منتقل شده است.

همچنین روز پنجشنبه دو تیر ماه ۱۴۰۱، یک کولبر دیگر با هویت “کیوان امانی و اهل روستای حاجی ممدان از توابع بخش سرشیو سقز” بر اثر شلیک نیروهای نظامی در مناطق مرزی “سرتزین” بانه از توابع استان کردستان، زخمی شد.

این کولبر از ناحیه چشم و کتف زخمی و جهت مداوا پزشکی به بیمارستان صلاح‌الدین ایوبی منتقل شده است.

کولبری، شغلی کاذب و مشقت بار است که مردم مناطق مرزی در پی فقدان فرصت های شغلی به آن روی می آورند و سالانه ده ها تن در مواجهه با خطرات طبیعی و یا در پی شلیک نیروهای مرزبانی کشته و‌ یا زخمی می شوند.

سه استان کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی در نوار مرزی ایران با عراق و ترکیه محل اصلی فعالیت افرادی است که به دلیل فقدان اشتغال و مشکلات گسترده اقتصادی به کولبری روی می‌آورند.

هرساله ده‌ها تن از کولبران بر اثر شلیک مستقیم نیروهای مرزبانی، سرما، غرق شدن در رودخانه و سقوط از ارتفاع کشته و یا زخمی می‌شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل