کانون اصلاح و تربیت سنندج؛ اعزام به مرخصی زهرا محمدی مدرس زبان کردی

زهرا محمدی

زهرا محمدی، مدرس زبان کُردی و اعضای انجمن فرهنگی اجتماعی نوژین و زندانی سیاسی محبوس در کانون اصلاح و تربیت سنندج به مرخصی آمد.‌ این مدرس زبان کردی در حال سپری کردن محکومیت پنج سال حبس خود می باشد.

به گزارش کمین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز یکشنبه پنج تیر ماه ۱۴۰۱، زهرا محمدی، مدرس زبان کُردی و اعضای انجمن فرهنگی-اجتماعی نوژین و زندانی سیاسی محبوس در کانون اصلاح و تربیت شهر سنندج به مرخصی کوتاه مدت اعزام شد.

یک منبع مطلع در اینباره گفت:”اعزام زهرا محمدی به مرخصی در حالی صورت گرفته که پدر او در پی وخامت حال به بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان شهر سنندج بستری شده است.”

زهرا محمدی، در تاریخ ۱۸ دی ماه ۱۴۰۰، برای سپری کردن حبس تعزیری پنج ساله خود به شعبه اجرای احکام کیفری دادسرای سنندج مراجعه و پس از بازداشت به بند زنان در کانون اصلاح و تربیت زندان سنندج منتقل شد.

در تاریخ ۱۲ دی ماه ۱۴۰۰، شعبه دیوان عالی کشور پس از رد درخواست اعاده دادرسی، حکم صادره بر علیه زهرا محمدی را با اتهام《 تشکیل دسته و جمعیت به قصد برهم زدن امنیت ملی 》به تحمل ۵ سال حبس تعزیری عینا تائید و پرونده این فعال فرهنگی را به شعبه ۱ اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب سنندج ارجاع کرده بود.

زهرا محمدی، در تاریخ ۲ خرداد ۱۳۹۸، در پی یورش مأموران اداره اطلاعات سنندج به محل سکونت او همزمان با ۲ عضو دیگر انجمن فرهنگی اجتماعی نوژین، بازداشت و پس از طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام در تاریخ ۱۱ آذر ماه ۱۳۹۸، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان بطور موقت و تا اتمام مراحل دادرسی آزاد شد.

با آغاز مراحل دادرسی، در تاریخ ۲۴ تیر ماه ۱۳۹۹، زهرا محمدی، توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی به اتهام《تشکیل دسته و جمعیت به قصد برهم زدن امنیت ملی》به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شد.

با اعلام اعتراض به حکم صادره در دادگاه گاه بدوی در بهمن ماه ۱۳۹۹، با ارجاع پرونده به شعبه ۴ دادگاه تجدیدنظر استان کردستان به ریاست مصطفی طیاری، این حکم به ۵ سال حبس تعزیری کاهش پیدا کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل