استان فارس؛ ژیلا شرفی نصرآبادی، شهروند بهایی توسط نیروهای امنیتی در شیراز بازداشت شد

ژیلا شرفی نصرآبادی

ماموران امنیتی در شیراز، ژیلا شرفی نصرآبادی، شهروند بهایی را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.  هنوز از مصادیق اتهامات وارده به این شهروند بهایی اطلاعی در دست نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز یکشنبه پنج تیر ماه ۱۴۰۱، ژیلا شرفی نصرآبادی، شهروند بهایی ساکن شیراز، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

براساس این گزارش، تا لحظه تنظیم این گزارش، از مکان نگهداری، مصادیق حقوقی اتهامات و ارگان بازداشت کننده ژیلا شرفی نصرآبادی اطلاعی در دسترس نیست.

لازم به ذکر است، در تاریخ ۵ تیر ماه ۱۴۰۱، نگار ایقانی – متولد: ۱۳۷۹ و شقایق خانه زرین – متولد: ۱۳۸۱، دو شهروند بهایی همزمان با بازداشت ژیلا شرفی نصرآبادی توسط نیروهای امنیتی در شیراز، بازداشت شدند.

یک‌منبع مطلع در ایپنباره گفت:”با توجه نگرانی پدر شقایق زرین بر اثر استرس ناشی از بازداشت و بی خبری از فرزندش بر اثر سکته قلبی راهی بیمارستان شده است.”

لازم به ذکر است، از میان‌این ۳ شهروند بهایی، نگار ایقانی،‌ در تاریخ ۲۶ شهریور ۱۳۹۸، در پی روال جاری ممانعت از ادامه تحصیل شهروندان بهایی در ایران پس از شرکت در کنکور سراسری و احراز اعتقاد او به دیانت بهایی از حق ادامه تحصیل محروم شده بود.‌

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل