زندان ایلام؛ خدیجه مهدی پور، زندانی سیاسی، به مرخصی کوتاه مدت اعزام شد

خدیجه مهدی پور

خدیجه مهدی پور، زندانی سیاسی محبوس در زندان ایلام به مرخصی اعزام شد. این زندانی سیاسی در حال سپری کردن محکومیت ۲۰ ماه حبس خود است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز سه شنبه هفت تیر ماه ۱۴۰۱، خدیجه مهدی پور، زندانی سیاسی محبوس در زندان ایلام پس از تودیع وثیقه به مرخصی درمانی اعزام شد. این زندانی سیاسی در حالی دوران حبس تعزیری ۲۰ ماهه خود را تحمل می کند.

لازم به ذکر است، خدیجه مهدی پور، در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، به مرخصی اعزام شد و در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، بدون تکمیل مراحل درمان برای تحمل ادامه حبس تعزیری خود به زندان ایلام بازگشته بود.

حقوق بشر در ایران، در تاریخ ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۱، با انتشار گزارشی، محرومیت خدیجه مهدی پور، از حق درمان و وخامت وضعیت جسمی او را اطلاع رسانی کرده بود.

این زندانی سیاسی، در تاریخ ۲۱ بهمن ماه ۱۴۰۰، با توجه به عدم رعایت اصل تفکیک جرائم در زندان ایلام توسط ۳ زندانی متهم به جرائم خشن مورد ضرب و جرح قرار گرفت و از ناحیه چشم با آسیب جدی مواجه شد و از حق درمان محروم شده بود.

خدیجه مهدی پور، در تاریخ ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۰، توسط دادگاه انقلاب ایلام از بابت اتهامات《 تبلیغ علیه نظام》،《 توهین به رهبری 》و《 توهین به روح الله خمینی 》در مجموع به تحمل ۲۰ ماه حبس تعزیری محکوم شد. حکم مذکور در حالی که این زندانی سیاسی درخواست تسلیم به رای بصورت قطعی به او ابلاغ شد.

این فعال اینستاگرامی، در تاریخ ۱۲ مهر ماه ۱۳۹۹، توسط ماموران اطلاعات سپاه ایلام بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه و طی مراحل بازجوئی و بازپرسی در تاریخ۱۹ مهر ماه ۱۳۹۹، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان تا اتمام مراحل دادرسی آزاد شد.

با آغاز مراحل دادرسی، در آذر ماه ۱۳۹۹، خدیجه مهدی پور، توسط دادگاه انقلاب ایلام از بابت اتهام《تبلیغ علیه نظام》به پرداخت ۸۰۰ هزار تومان جریمه نقدی محکوم و پس از پرداخت مبلغ مذکور پرونده او بسته شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل