دادگاه انقلاب سقز؛ عثمان اسماعیلی، فعال کارگری از اتهام‌های وارده تبرئه شد

عثمان اسماعیلی

دادگاه انقلاب سقز به ریاست جواد مصطفایی با صدور دادنامه ای عثمان اسماعیلی را از اتهامات منتسبه تبرئه کرد. این فعال کارگری، پیش تر به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و تشویش اذهان‌ عمومی، محاکمه شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ طی روزهای اخیر، عثمان اسماعیلی، فعال کارگری ساکن سقز، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب سقز به ریاست قاضی جواد مصطفایی از اتهامات منتسبه تبرئه و قرار منع تعقیب او صادر شد.‌

این فعال کارگری در سابقه فعالیت‌های خود به دفعات توسط ارگان‌های امنیتی شهرستان سقز با پرونده سازی مواجه شده است.

براساس این گزارش، دادنامه صادره پس از مراجعه عثمان‌اسماعیلی به دفتر شعبه اول دادگاه انقلاب سقز به این فعال کارگری ابلاغ شد.‌

در تاریخ ۱۱ خردادماه ۱۴۰۱، عثمان اسماعیلی با اتهامات فعالیت تبلیغی علیه نظام و تشویش اذهان‌ عمومی، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب سقز به ریاست قاضی جواد مصطفایی محاکمه و دفاعیات خود را به دادگاه ارائه کرده بود.

لازم به ذکر است، در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، عثمان اسماعیلی، توسط نیروهای امنیتی شهرستان سقز از توابع استان کردستان بازداشت و پس طی مراحل بازجویی و تفهیم اتهام در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان، از زندان سقز آزاد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل