دادگاه انقلاب مهاباد؛ محمد مرادی، زندانی سیاسی پیشین جهت تحمل 15 سال تبعید به شهرستان قیدار منتقل شد

محمد مرادی

محمد مرادی، زندانی سیاسی پیشین برای سمری کردن دوران تبعید به شهرستان قیدار از توابع استان زنجان منتقل شد.‌ او پیش‌تر به اتهام محاربه از طریق عضویت در احزاب مخالف نظام، توسط دادگاه انقلاب به 15 سال تبعید محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ طی روزهای اخیر، محمد مرادی، اهل روستای قبر حسن از توابع پیرانشهر در استان آذربایجان غربی برای سپری کردن دوران تبعید خود به شهرستان قیدار از توابع استان زنجان منتقل شد.

بر اساس این گزارش، این زندانی سیاسی در روندی پرابهام از بابت همین پرونده به تحمل ۴۰ سال حبس در تبعید محکوم شده بود و پس از لغو حکم در دیوان عالی کشور و اعمال ماده ۴۷۷ از قانون آئین دادرسی کیفری به تحمل ۱۵ سال تبعید محکوم شد.

یک منبع مطلع در این‌باره گفت:”با توجه به اعلام تسلیم به رای توسط محمد مرادی و کاهش یک چهارم از مدت تبعید و همچنین احتساب دوران بازداشت اولیه او به تحمل ۷ سال و ۶ ماه تبعید لازم به اجرا محکوم شد.

در تاریخ ۱۴ اسفند ماه ۱۴۰۰، پس از انتقال محمدمرادی، از زندان نقده به شعبه اجرای احکام دادسرای این شهرستان و سپس ابلاغ حکم ۱۵ سال تبعید او به شهرستان قیدار از توابع استان زنجان در تاریخ ۲۱ اسفند ماه ۱۴۰۰، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۸ میلیارد تومان از زندان نقده آزاد شد.

محمد مرادی، در تاریخ ۸ اسفند ماه ۱۴۰۰، بصورت ویدئو کنفرانس، توسط ۱ دادگاه انقلاب مهاباد محاکمه و پس از اتمام‌ جلسه دادرسی برای آزادی موقت او ۸ میلیارد تومان وثیقه صادره شده بود.

پیش از این محمد مرادی، در مراحل دادرسی اولیه خود در اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ و ۱۴ مردادماه ۱۳۹۹، توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب مهاباد محاکمه و در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، به اتهام《محاربه از طریق عضویت در احزاب مخالف نظام》، به تحمل ۴۰ سال حبس تعزیری توام با تبعید به زندان مرکزی ارومیه محکوم شده بود.

پس از اعتراض وکیل مدافع محمد مرادی، به حکم صادره و درخواست ارجاع پرونده برای اعاده دادرسی به شعبه دیوان عالی کشور آن حکم به علت نقص در پرونده لغو و مجددا به شعبه صادر کننده ارجاع شده بود.

محمد مرادی، در تاریخ ۲۲ بهمن ماه ۱۳۹۸، در پی مخالفت دادستان با تبدیل قرار وی از بازداشت به وثیقه اعتصاب غذا کرد و چندی بعد در پی وعده مسئولان برای پیگیری به اعتصاب غذای خود پایان داد اما شعبه ۱ دادگاه انقلاب مهاباد برای آزادی موقت او وثیقه ای به مبلغ ۴۰ میلیارد تومان صادر کرد که در پی ناتوانی وی از تامین این مبلغ وثیقه در بازداشت مانده بود.

محمد مرادی، در تاریخ ۲ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷، در گذرگاه مرزی کیله، واقع در شهرستان سردشت، توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه این ارگان امنیتی در ارومیه و طی مراحل بازجوئی با اتهام《محاربه از طریق عضویت به احزاب مخالف نظام》و《 ورود و خروج غیرقانونی به کشور》بازجوئی و سپس تفهیم اتهام شده بود.‌

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل