درخواست اعاده دادرسی، رضا صلواتی، توسط دیوان عالی کشور رد شد

رضا صلواتی

دیوان عالی کشور درخواست اعاده دادرسی به پرونده رضا صلواتی، زندانی سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ را رد کرد. او پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب شهریار به اتهام توهین به رهبری و اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، به پنج سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ طی روزهای اخیر، رضا صلواتی، زندانی سیاسی محبوس در تیپ دو زندان تهران بزرگ، پس از رد درخواست اعاده دادرسی بر پرونده قضایی خود در حال سمری کردن دوران حبس تعزیری هفت ساله لازم به اجرای خود است.

براساس این گزارش، رضا صلواتی، درخواستی را برای اعمال ماده ۴۷۷ قانون آئین دادرسی کیفری «اعاده دادرسی» برای دیوان عالی کشور ارسال کرده بود که درخواست توسط قضات دیوان عالی کشور رد شده است.

لازم به ذکر است، رضا صلواتی در تاریخ ۱۳ مردادماه ۱۳۹۹، توسط ماموران وزارت اطلاعات در منزل شخصی خود در شهرستان شهریار، بازداشت و پس از انتقال به سلول انفرادی در بند ۲۰۹ این ارگان امنیتی و طی مراحل بازجویی در تاریخ ۲۳ شهریور ماه ۱۳۹۹، با تودیع قرار وثیقه از زندان اوین آزاد شد.‌

با آغاز مراحل دادرسی، پرونده رضا صلواتی توسط شعبه یک دادگاه انقلاب شهرستان شهریار از توابع استان تهران به ریاست قاضی برجسته بررسی و به اتهام«توهین به رهبری»به تحمل دو سال حبس تعزیری، به اتهام«اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور»به تحمل پنج سال حبس تعزیری، از بابت اتهام«تشکیل و اداره گروه در فضای مجازی با نام اشک آزادی با ۴۰ هزار دنبال کننده به قصد برهم زدن امنیت کشور»به تحمل هشت سال حبس تعزیری و به اتهام«عضویت در گروههای مخالف نظام به قصد برهم زدن امنیت کشور»به تحمل چهارسال حبس تعزیری محکوم شد.

پس از ابلاغ حکم و اعلام تسلیم به رای و کاهش یک چهارم از مجموع حبس تعزیری، با اعمال ماده ۱۳۴ از قانون مجازات اسلامی اشد مجازات به اتهام«تشکیل و اداره گروه در فضای مجازی با نام اشک آزادی با ۴۰ هزار دنبال کننده به قصد برهم زدن امنیت کشور»با محکومیت هشت سال حبس تعزیری لازم به اجرا شد.

پس از ارجاع پرونده به شعبه اجرای احکام دادسرای شهرستان شهریار و ابلاغ اجرای حکم رضا صلواتی در تاریخ ۱۴ دی ماه ۱۳۹۹، برای سپری کردن دوران حبس تعزیری خود بازداشت و به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل