دادسرای اوین؛ قرار بازداشت جعفر ابراهیمی، فعال صنفی فرهنگیان برای سومین بار تمدید شد

جعفر ابراهیمی

قرار بازداشت جعفر ابراهیمی، فعال صنفی فرهنگیان تمدید شد. او برای سومین باز است که با تمدید قرار بازداشت رو به رو خواهد شد. آقای ابراهیمی، در پی یورش ماموران امنیتی به منزل شخصی خود پس از تفتیش منزل و ضبط برخی وسایل شخصی بازداشت و جهت بازجویی به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات منتقل شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز یکشنبه ۱۲ تیر ماه ۱۴۰۱، قرار بازداشت جعفر ابراهیمی، معلم و فعال صنفی فرهنگیان محبوس در بند ۲۴۰ حفاظت اطلاعات قوه قضائیه برای انجام بازجویی های بیشتر تمدید شد. جعفر ابراهیمی از تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه سال جاری در بازداشت و تحت بازجویی های فشرده قرار دارد.

بر اساس این گزارش، سمانه عابدینی، همسر جعفر ابراهیمی بدون اعلام مدت بازداشت تمدید شده در صفحه شخصی خود نوشت:”به شعبه بازپرسی مراجعه کردم قرار بازداشت جعفر برای بار سوم تمدید شده است. گفتند تا تحقیقات در مورد همه به پایان نرسیده نمی توانند بگویند تصمیم چیست. بیشتر از سه هفته است که در بی خبری کامل هستیم.”

تمدید مجدد قرار بازداشت جعفر ابراهیمی درحالی صورت گرفته که این فعال صنفی فرهنگیان ۲۱ روز است که از حق ملاقات کابینی و تماس تلفنی با خانواده خود محروم و در بندهای امنیتی ۲۰۹ وزارت اطلاعات و بند ۲۴۰ حفاظت اطلاعات قوه قضائیه تحت بازجوئی های فشرده قرار دارد.

پیشتر هم‌در تاریخ ۱۱ خردادماه ۱۴۰۱، قرار بازداشت جعفر ابراهیمی به روشی مشابه و بنا بر اعلام بازپرس پرونده و به درخواست وزارت اطلاعات تمدید شده بود.

لازم به ذکر است، در تاریخ روز سه شنبه ۲۴ خردادماه ۱۴۰۱، جعفر ابراهیمی به همراه رسول بداقی و محمد حبیبی جهت تکمیل مراحل بازجویی از بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات به بند۲۴۰ حفاظت اطلاعات قوه قضائیه منتقل شدند.

جعفر ابراهیمی، در ساعات اولیه صبح ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، در پی یورش ماموران امنیتی به منزل شخصی او پس از تفتیش منزل و ضبط برخی وسائل شخصی بازداشت و جهت بازجوئی به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات منتقل شد.

همچنین در تاریخ ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۰، جعفر ابراهیمی، توسط شعبه ۴ دادگاه انقلاب کرج با اتهامات فعالیت تبلیغی علیه نظام، تشویش اذهان عمومی و تحریک مردم به برگزاری تجمع اعتراضی پس از تبرئه از اتهام تشویش اذهان عمومی با ۲ اتهام دیگر در مجموع به تحمل ۴ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد. به فرض تائید این حکم در دادگاه تجدیدنظر و اعمال ماده ۱۳۴ قانون آئین دادرسی تحمل ۳ سال و ۶ ماه حبس تعزیری، برای جعفر ابراهیمی لازم به اجرا خواهد شد.

جلسه تفهیم اتهام جعفر ابراهیمی، بازرس کانون صنفی معلمان ایران، در تاریخ ۱۷ شهریور ماه ۱۴۰۰ در شعبه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۲ کرج برگزار و مبلغ وثیقه او از ۱۰۰ میلیون تومان به ۴۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

این فعال صنفی فرهنگیان، پیشتر هم در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، پس از احضار به دادسرای فرهنگ و رسانه با اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، به دلیل انتشار بیانیه‌ها و مواضع کانون صنفی معلمان و شورای هماهنگی به این فعال صنفی تفهیم شده و نهایتا با تودیع قرار کفالت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده بود.
جعفر ابراهیمی، در تاریخ ۵ دی ماه ۱۳۹۸، در جریان برگزاری مراسم چهلم جان باختگان اعتراضات آبان ۱۳۹۸، در بهشت سکینه کرج توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در تاریخ ۶ بهمن‌ماه ۱۳۹۸، پس از اتمام مراحل دادرسی با تودیع وثیقه بطور موقت آزاد شد.

در بهمن ماه سال ۱۳۹۸، با صدور حکم غیبت غیر موجه در دوران بازداشت، حکم تدریس جعفر ابراهیمی توسط مدیریت آموزش و پرورش شهرستان شهریار لغو شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل