دادسرای زندان اوین؛ کوروش زعیم، جهت تحمل محکومیت حبس تعزیری خود احضار شد

دادسرای زندان اوین با ارسال ابلاغیه ای کتبی کوروش زعیم، فعال سیاسی را احضار کرد. این فعال سیاسی پیش تر توسط دادگاه انقلاب تهران به اتهام های اقدام علیه امنیت کشور از طریق عضویت در جبهه ملی ایران، فعالیت تبلیغی علیه نظام و اجتماع و تبانی به‌قصد جرم علیه امنیت کشور, به سه سال حبس تعزیری و مجازات های تکمیلی محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛روز پنج شنبه ۱۶ تیر ماه ۱۴۰۱، کوروش رعیم، فعال سیاسی و سخنگوی شورای نریزی جبهه ملی ایران، با دریافت ابلاغیه ای کتبی به شعبه دو بازپرسی دادسرای امنیت تهران واقع در زندان اوین احضار شد.‌

براساس ابلاغیه ای که بصورت کتبی برای کوروش زعیم ارسال شده این فعال سیاسی باید در تاریخ ۱۸ تیر ماه ۱۴۰۱، جهت ارائه توضیحات به سبب اتهام‌انتسابی که بر علیه او مطرح شده در آن واحد قضایی حاضر شود.

لازم به ذکر است، کوروش زعیم، در سال ۱۳۹۱، توسط شعبه ١۴ دادگاه انقلاب به اتهام اقدام علیه امنیت کشور از طریق عضویت در جبهه ملی ایران، فعالیت تبلیغی علیه نظام و اجتماع و تبانی به‌قصد جرم علیه امنیت کشور, در مجموع به تحمل ۳ سال حبس و ۵ سال محرومیت از فعالیت‌های سیاسی و رسانه‌ای محکوم‌شده بود که به دلیل کهولت سن این حبس به مدت ۵ سال تعلیق شد.
این فعال سیاسی، در مردادماه سال ۱۳۹۴ هم از بابت پرونده ای دیگر توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست ابوالقاسم صلواتی با اتهام《تبلیغ علیه نظام》به تحمل ۱ سال حبس تعزیری محکوم‌ شده بود.‌

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل