زندان وکیل آباد شیراز؛ پرونده سازی در زندان، احضار مهران فرهادی به دادسرا

مهران فرهادی

مهران فرهادی افسر سابق واحد مخابرات ارتش جمهوری اسلامی در حالی که دوران محکومیت خود را در زندان عادل آباد سپری می کند، از بابت پرونده ای جدید به دادسرا احضار شد. او پیش‌تر به دو سال و دو ماه حبس محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ مهران فرهادی، زندانی محبوس در زندان عادل آباد شیراز از بابت پرونده جدیدی که علیه وی گشوده شده به دادسرا احضار شد.

بر اساس این گزارش، جلسه بازپرسی آقای فرهادی در تاریخ ۲۵ تیرماه برای رسیدگی به اتهامات «توهین به مقامات کشوری و نشر اکاذیب در فضای مجازی» در شعبه ۱۴ بازپرسی دادگاه انقلاب شیراز به ریاست قاضی سیدمحمد خسروانی از طریق ویدیو کنفرانس برگزار خواهد شد.

به گفته یک منبع مطلع، آقای فرهادی تنها امکان برقراری تماس تلفنی با دو شماره از هفت شماره ثبت شده در کارت خود را دارد.
مهران فرهادی در تاریخ ۲۶ خرداد ماه امسال، در پی اعتراض به عدم رعایت اصل تفکیک، از بند سیاسی (بند ۱۴) زندان عادل آباد شیراز به بند عمومی (بند پاک) این زندان منتقل شد.

آقای فرهادی در تاریخ ۶ مهرماه ۹۹ در منزل خود در تهران بازداشت و به مدت ۳ ماه در یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی در تهران نگهداری شده و نهایتا به بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز موسوم به پلاک ۱۰۰ منتقل شد. وی در تاریخ ۱۴ اسفندماه ۹۹ به زندان نظام شیراز انتقال یافت.

وی پیشتر توسط شعبه ۷ بازپرسی دادسرای اوین به نیابت از شعبه ۱۴ دادگاه انقلاب شیراز مورد تفهیم اتهام قرار گرفته بود.

در تاریخ ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ آقای فرهادی توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب شیراز به ریاست قاضی سیدمحمود ساداتی از بابت اتهامات “اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در گروه‌های معاند نظام، توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام” محاکمه و به ۳ سال و ۱۰ ماه حبس تعزیری محکوم شد. از این میزان با تسلیم به رای و اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی ۲ سال و ۲ ماه زندان برای وی قابل اجرا است.

مهران فرهادی که پیشتر افسر واحد مخابرات ارتش جمهوری اسلامی بود، در تاریخ ۵ تیرماه امسال به زندان عادل آباد شیراز منتقل شده بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل