فریبا اسدی، بدون تکمیل دوره درمان، به زندان قرچک ورامین بازگردانده شد

فریبا اسدی

فریبا اسدی، زندانی سیاسی محبوس در زندان قرچک ورامین چهارشنبه شب ۲۲ تیرماه، در پی وخامت حال جسمانی به بیمارستان خارج از زندان اعزام شده و سحرگاه امروز بدون تکمیل دوره درمان به زندان بازگردانده شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ چهارشنبه شب ۲۲ تیر ۱۴۰۱، فریبا اسدی، زندانی سیاسی به بیمارستان ستاری قرچک منتقل شد.

یک منبع مطلع با بیان اینکه اعزام خانم اسدی به بیمارستان در پی وخامت حال عمومی وی صورت گرفته است، گفت: “خانم اسدی که ۱۲ شب به بیمارستان اعزام شده بود، بدون تکمیل روند درمان و رسیدگی پزشکی مناسب، ساعت هفت صبح به زندان بازگردانده شد. او هم اکنون با حال عمومی نامناسب در زندان به سر می‌برد.”

فریبا اسدی، در روز جمعه ۱۳ خردادماه ۱۴۰۱، نیز از رسیدگی مناسب پزشک محروم مانده بود. پیشتر یک منبع مطلع از شرایط این زندانی به کمپین گفته بود: «فریبا در وضعیت جسمانی بسیار نامناسبی است و از مشکلات قلبی، بیماری کلیوی و روماتیسم به شدت رنج میبرد. علیرغم تشخیص بهداری زندان مبنی بر لزوم در اعزام وی به بیمارستان، هر روز به عناوینی از اعزام او جلوگیری می‌شود. همچنین بهداری زندان به بهانه نداشتن بودجه، تنها به تزریق مسکن برای این زندانی که نیاز به داروهای درمانی تخصصی دارد، بسنده می‌کند.»

در تاریخ ۱۱ اردیبهشت‌ ماه امسال، هرانا طی گزارشی از ممانعت مسئولین زندان از اعزام فریبا اسدی به بیمارستان خبر داد. این ممانعت به دلیل مخالفت وی با انتقال با دستبند صورت گرفته بود.

فریبا اسدی، مهران دلفان آذری، میثم غلامی و مسعود وظیفه در بهمن ماه سال ۹۹ از بابت اتهامات تبلیغ علیه نظام و عضویت در گروه های مخالف نظام توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

مهران دلفان آذری، میثم غلامی و فریبا اسدی مورخ ۱۰ مهرماه ۱۴۰۰ توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب شهریار هر یک از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری و مسعود وظیفه از بابت اتهام معاونت در تبلیغ علیه نظام به ۶ ماه حبس با احتساب ایام بازداشت محکوم شدند.

از میان آنها فریبا اسدی مدتی پس از بازداشت با تودیع قرار وثیقه آزاد شد. مهران دلفان آذری، میثم غلامی و مسعود وظیفه نیز با پایان مراحل دادرسی به زندان تهران بزرگ منتقل شدند. مسعود وظیفه و میثم غلامی پیشتر از زندان تهران بزرگ آزاد شدند. مهران دلفان آذری نیز اواخر اسفندماه سال گذشته از زندان تهران بزرگ آزاد شد.

فریبا اسدی در تاریخ ۱۳ دی ۱۴۰۰، در منزل شخصی خود واقع در تهران بازداشت و جهت تحمل حبس به زندان قرچک ورامین منتقل شد. وی در تاریخ ۲۱ آذر ۱۴۰۰ طی ابلاغیه‌ای جهت اجرای حکم حبس به شعبه دوم اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب شهر قدس احضار شده بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل