زندان تهران بزرگ؛ میلاد ارسنجانی، زندانی سیاسی، با پایان محکومیت خود آزاد شد

میلاد ارسنجانی

میلاد ارسنجانی، زندانی سیاسی پس از اتمام دوران حبس تعزیری خود آزاد شد.‌ او پیش تر توسط دادگاه انقلاب شهریار به تحمل دو سال حبس تعزیری محکوم شده بود. او پس از تحمل ۹ ماه حبس از زندان تهران بزرگ آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز شنبه ۲۵ تیر ماه ۱۴۰۱، میلاد ارسنجانی، زندانی سیاسی محبوس در تیپ ۲ زندان تهران بزرگ مس از سپری کردن دوران حبس تعزیری ۹ ماهه خود آزاد شد.

بر اساس این گزارش، این زندانی سیاسی پیش تر هم در جریان اعتراضات آبان ۱۳۹۸ به حبس تعزیری محکوم و پس از سپری کردن بخشی از حبس تعزیری پنج ساله خود در راستای آزاد سازی زودهنگام زندانیان آزاد شد اما چندی بعد در پرونده جدید خود توسط ماموران امنیتی بازداشت شد.

یک منبع مطلع در تشریح این خبر به حقوق بشر در ایران گفت:”میلاد ارسنجانی بیش از مدت تعیین شده برای تحمل حبس تعزیری خود در زندان تهران بزرگ محبوس ماند و علت آن بی ضابطه بودن و کاغذبازی بین دادگاه انقلاب شهریار و زندان تهران بزرگ بوده که خوشبختانه نامه آزادی این زندانی سیاسی در زندان تهران بزرگ اعلام وصول شد و روز شنبه آزاد شد.”

لازم به ذکر است، میلاد ارسنجانی، در تاریخ ۱۲ آبان ماه ۱۴۰۰، توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و پس از انتقال به بند ۲۰۹ زندان اوین و طی مراحل بازجویی به زندان تهران بزرگ منتقل شد اما در تاریخ ۶ آذر ماه ۱۴۰۰ مجددا از زندان تهران بزرگ برای بازجویی های تکمیلی به بند امنیتی ۲۰۹ زندان اوین بازگردانده شد و در تاریخ ۸ آذر ماه ۱۴۰۰ به بند قرنطینه زندان تهران بزرگ بازگردانده شد.‌

با آغاز مراحل دادرسی، در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، میلاد ارسنجانی، توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب شهرستان شهریار از بابت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری و به اتهام توهین به رهبری، هم‌به تحمل ۹ ماه حبس تعزیری محکوم شد. پس از اعلام تسلیم به رای با توجه به کاهش یک چهارم مجموع اشد مجازات، میلاد ارسنجانی، به تحمل ۶ ماه و ۷ روز حبس تعزیری با احتساب روزهای بازداشت از تاریخ ۱۲ آبان ۱۴۰۰محکوم شده بود.

ارسنجانی، برای نخستین بار، در جریان اعتراضات سراسری آبان ۱۳۹۸، به اتهام پناه دادن به یکی از مصدومان این تجمعات که جراحات گلوله او را درمان کرده بود توسط ماموران امنیتی بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه یکی از ارگانهای امنیتی در زندان اوین و طی مراحل بازجوئی و بازپرسی به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

با آغاز مراحل دادرسی، در تاریخ ۱۰ بهمن ماه ۱۳۹۸، توسط شعبه یک دادگاه انقلاب شهرستان شهریار به ریاست قاضی برجسته، به اتهامات اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور، به پنج سال حبس تعزیری و به اتهام《توهین به رهبری》هم به تحمل دو سال حبس تعزیری محکوم شده بود. این حکم در دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تائید و به او در زندان تهران بزرگ ابلاغ شد.

میلاد ارسنجانی، در تاریخ ۱۶ مرداد ماه ۱۴۰۰، در راستای آزادسازی زودهنگام زندانیان آزاد شده بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل