همزمان دو فعال صنفی فرهنگیان به صورت موقت با تودیع قرار وثیقه از تهران و استان فارس آزاد شدند

حمید قندی و محمدعلی زحمتکش

دو فعال صنفی فرهنگبیان به نام‌های حمید قندی و محمدعلی زحمتکش، همزمان از بازداشتگاه آزاد شدند، آزادی این دو فعال فرهنگی به صورت موقت و با تودیع قرار وثیقه صورت گرفته است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز سه شنبه ۲۸ تیر ماه ۱۴۰۱، محمدعلی زحمتکش، فرهنگی بازنشسته و فعال صنفی معلمان استان فارس، پس از اتمام مراحل بازجویی و تحمل بلاتکلیفی طولانی مدت آزاد شد.‌
بر اساس این گزارش، حمید قندی، معلم ساکن شهرستان اسلامشهر از توابع استان تهران پس از اتمام مراحل بازجویی بطور موقت از زندان اوین آزاد شد.‌

براساس این گزارش، آزادی محمدعلی زحمتکش و حمید قندی، بطور موقت صورت گرفته با قرار وثیقه و کفالت صورت گرفته و این ۲ فعال صنفی فرهنگیان باید در انتظار دریافت ابلاغیه بازپرسی و دادرسی خود باشند.

لازم به ذکر است، حمید قندی، در تاریخ ۲ تیر ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و بند امنیتی وزارت اطلاعات واقع در به زندان اوین منتقل شد و در تاریخ ۷ تیر ماه ۱۴۰۱، رامین صفرنیا، وکیل مدافع او از مراجعه به شعبه بازپرسی و تعیین تاریخ ملاقات با بازپرس پرونده حمید قندی خبر داده بود.

همچنین، محمدعلی زحمتکش، در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، در پی یورش ماموران امنیتی به منزل شخصی او پس از تفتیش و ضبط برخی وسائل شخصی بازداشت و پس از انتقال به بند امنیتی و طی مراحل بازجویی در بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز به بند دارالقرآن در زندان عادل آباد منتقل شد و در تاریخ ۱ تیر ماه ۱۴۰۱، در اعتراض به تداوم بازداشت و بلاتکلیفی اعتصاب غذا کرد در تاریخ ۲ تیر ماه ۱۴۰۱، بطور مشروط اعتصاب خود را پایان داد اما در تاریخ ۷ تیر ماه ۱۴۰۱ با توجه به عدم تحقق وعده های مسئولان قضایی مجددا اعتصاب غذا کرد و پس از ۱۹ روز به اعتصاب غذای خود پایان داد.

محمدعلی زحمتکش، در تاریخ ۸ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، از بابت پرونده اول خود، برای تحمل حبس تعزیری ۱ ساله خود بازداشت و به زندان عادل آباد شیراز منتقل شد و در تاریخ ۱۹ تیر ماه ۱۳۹۹، پس از اعزام به مرخصی با عفو مشروط آزاد شد.

این فعال صنفی فرهنگیان، در تاریخ ۲۵ شهریور ماه ۱۳۹۸، از بابت پرونده ای دیگر که مربوط به برگزاری تحصن فرهنگیان بود پس از تحمل حبس تعزیری ۸ ماهه خود از زندان عادل آباد شیراز آزاد شده بود.

در تاریخ ۸ بهمن ۱۳۹۷، محمدعلی زحمتکش، توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب شیراز به ریاست قاضی ساداتی، از بابت اتهامات؛ تبلیغ علیه نظام، و توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی و حضور در تجمعات اعتراضی معلمان در شیراز و تهران به تحمل ۲ سال حبس تعزیری و ۱ سال تبعید به شهرستان ارسنجان و پرداخت ۱۵ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد.

پس از دریافت حکم صادره توسط دادگاه بدوی و پیش از ابلاغ حکم از سوی دادگاه تجدیدنظر، محمدعلی زحمتکش، در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، جهت سپری کردن دوران محکومیت حبس خود پس از مراجعه به واحد اجرای احکام شیراز بازداشت و به زندان عادل آباد منتقل شده بود.

با ارجاع پرونده محمدعلی زحمتکش، به دادگاه تجدید نظر، به ۸ ماه حبس تعزیری، محکوم شد و یک سال تبعید به همراه ۱۵ میلیون تومان جریمه نقدی نیز از مجموع محکومیت او حذف شد.

محمدعلی زحمتکش، همزمان با دور دوم تحصن تجمعات اعتراضی فرهنگیان ایران توسط نیروهای امنیتی در شیراز بازداشت و در تاریخ ۱۰ آذر ماه ۱۳۹۷ با تودیع وثیقه تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده بود. / به نقل از کانون صنفی معلمان ایران،

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل