دادگاه انقلاب؛ احضار محمود ملاکی و محسن عمرانی، از فعالان صنفی فرهنگیان استان بوشهر

محمود ملاکی و محسن عمرانی

محمود ملاکی و محسن عمرانی، دو تن از فعالان صنفی فرهنگیان استان بوشهر، توسط دادگاه انقلاب این شهر احضار شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز سه شنبه ۲۸ تیر ماه ۱۴۰۱، محمود ملاکی و محسن عمرانی، دو تن از فعالان صنفی فرهنگیان استان بوشهر، با دریافت ابلاغیه هایی کتبی توسط شعبه هفت بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب استان بوشهر احضار شدند.

براساس ابلاغیه صادره توسط شعبه هفت دادسرای عمومی و انقلاب بوشهر محمود ملاکی و محسن عمرانی، باید ظرف مدت ۵ روز کاری از تاریخ دریافت به جلسه بازپرسی در شعبه مذکور مراجعه کنند.

لازم به ذکر است، محمود ملاکی و محسن عمرانی، پیشتر با دریافت ابلاغیه هایی کتبی به جلسه بازپرسی در شعبه ۷ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب بوشهر احضار شدند اما پس از مراجعه به شعبه مذکور به علت غیبت بازپرس شعبه جلسه تفهیم اتهام این ۲ فعال صنفی فرهنگیان تعلیق شده بود.

همچنین، محسن عمرانی، در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، در جریان تجمع اعتراض سراسری صنفی فرهنگیان در استان بوشهر توسط ماموران امنیتی بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه و طی مراحل بازجویی در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، با تودیع وثیقه آزاد شد.

محمود ملاکی، در تاریخ ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۱، از بابت پرونده ای دیگر و با اتهاماتی مرتبط با فعالیتهای صنفی او توسط شعبه ۳ دادگاه کیفری ۲ استان بوشهر محاکمه شده بود.

محسن عمرانی و محمود ملاکی، در تاریخ ۲۳ دی ماه ۱۴۰۰ هم توسط نیروهای امنیتی در بوشهر بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه یکی از ارگانهای امنیتی و طی‌ مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام در تاریخ ۲۳ دی ماه ۱۴۰۰، با تودیع وثیقه آزاد شدند.
محسن عمرانی، پیشتر نیز به سبب فعالیتهای صنفی خود در راستای مطالبات فرهنگیان ایران سابقه پرونده سازی، بازداشت و تحمل حبس تعزیری را دارد.

محسن عمرانی، متولد: ۳۰ شهریورماه ۱۳۵۶ در روستای شاهیجان از توابع بوشکان در شهرستان دشتستان واقع در استان بوشهر است./به نقل از کانون صنفی معلمان ایران،

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل