گزارشی از آخرین وضعیت واله زمانی، فعال کارگری محبوس در بازداشتگاه ۲۰۹ زندان اوین

واله زمانی

واله زمانی، فعال کارگری محبوس در بند ۲۰۹ زندان اوین با توجه به ابتلا به بیماریهای کبد، ریه و هپاتیت حاد در خطر جانی قرار دارد. او همچنان تحت بازجویی قرار دارد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز سه شنبه چهارم مردادماه ماه ۱۴۰۱، واله زمانی، فعال کارگری محبوس و بلاتکلیف در اتاقهای چند نفره بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات واقع در زندان اوین از دسترسی به خدمات پزشکی و حق درمان محروم است.

بر اساس این گزارش، این فعال کارگری از تاریخ نهم خردادماه سال جاری در بازداشت و تحت بازجویی لست. واله زمانی پیشتر هم‌سابقه احضار، بازداشت و پرونده سازی از سوی ارگانهای امنیتی دارد.

صابر زمانی، برادر این فعال کارگری ضمن اعلام خبر ملاقات با برادرش در صفحه شخصی خود نوشت:”پس از گذشت ۵۰ روز از بازداشت این فعال کارگری و تلاش‌های بسیار مادر واله زمانی توانست ملاقاتی کوتاه در حضور مأموران با فرزند خود داشته باشد و او از تنگی نفس و ضعف جسمانی رنج می برد و طی این مدت چندین مرحله با خونریزی معده مواجه شده و با توجه به بیماری کبد و ریه هیچگونه توجهی به درمان او نمی شود.”

در تاریخ ۲۶ خردادماه ۱۴۰۱، رسانه های وابسته به نهادهای امنیتی ایران بدن اشاره به نام واله زمانی مدعی شدند یک《جاسوس》را هنگام خروج از کشور در ارومیه بازداشت کردند.‌

واله زمانی، در تاریخ ۹ خرداد ماه ۱۴۰۱، در شهر ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در تاریخ ۱۲ خردادماه جهت بازجوئی به بند ۲۴۰ حفاظت اطلاعات قوه قضائیه و سپس بند۲۰۹ وزارت اطلاعات واقع در زندان اوین منتقل شد.‌

واله زمانی، در تاریخ ۱۵ مهر ماه ۱۳۹۹ هم در پی یورش ماموران امنیتی به منزل شخصی او در شهرک اندیشه از توابع شهرستان شهریار بازداشت و پس از چند ساعت بازجوئی آزاد شده بود.

این فعال کارگری، در تاریخ ۲۲ شهریور ماه ۱۳۹۶، در جریان برگزاری تجمع فعالان مدنی در اعتراض به وضعیت وخیم زندانیان محبوس در زندان رجائی شهر کرج بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه نیروهای امنیتی و طی مراحل بازجوئی در تاریخ ۷ مهر ماه ۱۳۹۶، با تودیع وثیقه آزاد شده بود.

واله زمانی، فعال کارگری و از اعضای پیشین سندیکای نقاشان استان البرز، در جریان برگزاری تجمع اعتراضی روز جهانی کارگر در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۶ هم توسط نیروهای امنیتی بازداشت و با فاصله کمی آزاد شده بود.
پس از آن واله زمانی، در تاریخ ۲۴ تیر ماه ۱۳۹۷، به شعبه بازپرسی در دادسرای امنیت در زندان اوین احضار و بازپرسی شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل