زندان اوین؛ مراد طاهباز، فعال محیط زيست و زندانی سیاسی، به مرخصی اعزام شد

مراد طاهباز

مراد طاهباز، فعال محیط زيست و زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین به مرخصی اعزام شد.  او پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب تهران، به اتهام جاسوسی به 10 سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز چهارشنبه پنج مردادماه ۱۴۰۱، مراد طاهباز، فعال محیط زیست و زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین پس از تودیع وثیقه به مرخصی اعزام شد. مراد طاهباز در حال سپری کردن حبس تعزیری ۱۰ ساله خود به اتهام جاسوسی است.

حجت کرمانی، وکیل مدافع مراد طاهباز در خصوص چگونگی اعزام مراد طاهباز به مرخصی از نصب پابند الکترونیکی و اعزام موکل خود تحت کنترل قضایی و امنیتی به این مرخصی خبر داد.‌

لازم به ذکر است، در تاریخ ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۰، مراد طاهباز، از زندان اوین به همراه ۱۰ مامور امنیتی به مرخصی اعزام و در تاریخ ۲۷ اسفند ماه ۱۴۰۰، به زندان اوین بازگردانده شد و در اعتراض به این روند غیرقانونی اعلام اعتصاب غذا کرد و در تاریخ ۸ فروردین ماه ۱۴۰۱، به اعتصاب غذای خود پایان داد.

مراد طاهباز، در تاریخ ۲۹ آبان ماه ۱۳۹۸، توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ابوالقاسم صلواتی به اتهام جاسوسی به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری، محکوم شد. این حکم توسط شعبه دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تائید شد.‌

مراد طاهباز، یکی از ۸ فعال محیط زیست، در پرونده ای است که ۴ نفر از آنها به اتهام افساد فی الارض، ۳ نفر به اتهام جاسوسی و ۱ نفر به همکاری با دووَل متخاصم، متهم شدند که مراد طاهباز از جمله ۳ نفری است که با اتهام جاسوسی مواجه و محکوم به تحمل ۱۰ سال حبس شد.

جلسات اول، دوم، سوم، چهارم و پنجم رسیدگی به پرونده ۸ تن از فعالان محیط زیست از بابت رسیدگی به اتهام جاسوسی از مراکز نظامی” به ترتیب در روزهای ۱۰، ۱۳، ۲۳، ۲۴ و ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۷، به صورت غیرعلنی توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران توسط ابوالقاسم صلواتی برگزار شده بود. در این جلسات کیفرخواست پرونده که به گفته سید کاظم حسینی، وکیل مدافع یکی از متهمان پرونده بیش از ۳۰۰ صفحه است، توسط نماینده دادستان تهران قرائت شده بود.

جلسه تفهیم اتهام مراد طاهباز و سایر میهمانان این پرونده، در تاریخ ۲۵ تیرماه ۱۳۹۸، توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران، به ریاست ابوالقاسم صلواتی، برگزار شده بود. / به نقل از امتداد،

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل