زندان کچویی کرج؛ علیرضا ثقفی،از دسترسی به خدمات پزشکی و حق درمان محروم شده است

علیرضا ثقفی

علیرضا ثقفی، زندانی سیاسی محبوس در زندان کچویی کرج از دسترسی به خدمات پزشکی و حق درمان محروم است. او در حال سپری کردن محکومین یک سال حبس تعزیری خود می باشد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ طی روزهای اخیر، علیرضا ثقفی خراسانی، زندانی سیاسی محبوس در زندان کچویی کرج مرکز استان البرز که از بیماری نوسان فشار خون در رنج است با وخامت جسمی مواجه و از حق درمان بیماری محروم است.‌ این زندانی سیاسی در حال سپری کردن حبس تعزیری یک ساله خود است.

براساس این گزارش، علیرضا ثقفی، در پی افزایش ناگهانی فشارخون چندین مرحله با بیهوشی مواجه شده و طی روزهای اخیر در پی وخامت حال و بیهوشی مجدد و برخورد صورت او با زمین دندان وی شکست. پزشک بهداری زندان تاکید کرده که این علیرضا ثقفی برای درمان باید به مرکز درمانی خارج از زندان اعزام شود و نامه پزشک به همراه درخواست مرخصی به شعبه ۶ دادسرای کرج ارجاع شده اما با توجه به فقدان قاضی این زندانی سیاسی از حق درمان محروم است.

لازم به ذکر است، در تاریخ ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۱، حقوق بشر در ایران، با انتشار گزارشی بی تفاوتی مشئولان زندان کچویی و تداوم محرومیت علیرضا ثقفی، از حق درمان را اطلاع رسانی کرده بود.‌

علیرضا ثقفی، در تاریخ ۲۰اسفند ماه ۱۴۰۰، پس از بازداشت در مراسم یادبود صمدشعبانی به همراه هاله صفرزاده، دیگر هم پرونده ای خود جهت سپری کردن دوران محکومیت حبس تعزیری ۱ ساله خود به زندان کچویی کرج منتقل شدند.

علیرضا ثقفی، در شهریور ماه ۱۳۹۸، توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب کرج از بابت اتهام《فعالیت تبلیغی علیه نظام》به تحمل ۱ سال حبس تعزیری محکوم شد. با اعلام اعتراض و ارجاع پرونده به شعبه ۶ دادگاه تجدیدنظر استان البرز، این احکام در تاریخ ۱۸ مهر ماه ۱۳۹۸، عینا تائید شد.

این فعال کارگری، در تاریخ ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، همزمان با برگزاری تجمعات اعتراضی کارگران به مناسبت روز جهانی کارگر، به همراه ۱۱ تن دیگر در پارک جهان نمای کرج حدفاصل اتوبان تهران – کرج، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه و طی’مراحل بازجویی در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸، با تودیع قرار کفالت بطور موقت آزاد شد. / به نقل از کانون نویسندگان ایران،

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل