گزارشی از آخرین وضعیت محمد هادی قره‌داغی، از هواداران جریان “یمانی” محبوس در زندان قم

محمد هادی قره‌داغی

محمد هادی قره‌ داغی، از هواداران جریان یمانی، علیرغم داشتن مشکلات پزشکی و ابتلا به بیماری سلیاک کماکان دوران محکومیت خود را بدون برخورداری از امکانات درمانی مناسب در زندان سپری می‌کند. وی پیش‌تر توسط دادگاه ویژه روحانیت به تحمل دو سال و هفت ماه حبس محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ محمد هادی قره‌داغی، از هواداران جریان یمانی کماکان دوران محکومیت خود را سپری می‌کند.

آقای قره داغی پیشتر توسط دادگاه ویژه روحانیت به تحمل دو سال و هفت ماه حبس تعزیری محکوم شد. وی از تاریخ ۲۴ دیماه ۹۹ دوران محکومیت خود را در زندان قم سپری می‌کند.

همسر این شهروند با انتشار ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی به شرح وضعیت وی پرداخته و می‌گوید: “همسرم علیرغم گذراندن یک سوم از دوران محکومیت خود و وعده مساعد مسئولین جهت استفاده از آزادی مشروط، کماکان در زندان در حال تحمل حبس است. ما چندین بار به دادگاه مراجعه کرده و با نشان دادن مدارک و گواهی معتبر پزشکی مسئولین را از وضعیت سلامتی او مطلع کرده ایم، با این حال تاکنون هیچ پاسخی در این خصوص دریافت نکرده ایم”.

آقای قره داغی، علیرغم ابتلا به بیماری سلیاک و توصیه پزشکان مبنی بر عدم استفاده از نان در وعده های غذایی، از رژیم غذایی مناسب در زندان محروم است.

محمد هادی قره‌داغی هوادار یک جریان مذهبی به نام “انصار امام مهدی” یا “یمانی” و باورمند به “سید احمد الحسن، مدعی ارتباط با امام زمان” است.

دستگاه امنیتی حکومت ایران و به طور خاص وزارت اطلاعات دارای بخش‌هایی برای مقابله با ادیان، عرفان‌ها و جمعیت‌های فکری-دینی است که در چارچوب پذیرش فکری ایدئولوژی حکومت ایران نیستند.

هر ساله افراد زیادی به صرف ادعای ارتباط با امام غایب شیعیان احضار و یا بازداشت می‌شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل