اجرای احکام دادگاه اشنویه؛ دو شهروند جهت تحمل محکومیت حبس خود احضار و بازداشت شدند

محمدخالد حمزه پور و رحمان یوسفی

محمدخالد حمزه پور و رحمان یوسفی، برای سپری کردن دوران حبس خود بازداشت شدند. این شهروندان پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب اقدام‌علیه امنیت ملی از طریق عضویت در احزاب مخالف نظام، هر کدام به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده بودند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز یکشنبه ۹ مردادماه ۱۴۰۱، محمدخالد حمزه پور اهل روستای خانلر و رحمان یوسفی اهل روستای سوره از توابع اشنویه، پس از حضور در شعبه اجرای احکام دادسرای اشنویه بازداشت و برای تحمل حبس به زندان نقده منتقل شدند.

لازم به ذکر است، محمدخالد حمزه پور و رحمان یوسفی، در مرحله بدوی توسط شعبه اول دادگاه انقلاب اشنویه به اتهام اقدام‌علیه امنیت ملی از طریق عضویت در احزاب مخالف نظام، هر یک به تحمل پنج سال حبس تعزیری محکوم شدند و در تاریخ ۷ فروردین ماه سال جاری این‌حکم به آنها ابلاغ شد و پس از اعلام اعتراض در تیر ماه ۱۴۰۱، حکم صادره توسط شعبه دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان غربی عینا تائید شد.

محمدخالد حمزه پور، در تاریخ ۲۴ آذر ماه ۱۳۹۹، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه یکی از ارگانهای امنیتی در ارومیه و طی مراحل بازجوئی در تاریخ ۴ دی ماه همان سال با تودیع وثیقه آزاد شد.

همچنین، رحمان یوسفی، در تاریخ ۲۴ آذر ماه ۱۳۹۹ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه یکی از ارگانهای امنیتی در ارومیه و طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام به زندان اشنویه منتقل و در تاریخ ۱۰ اسفند ماه ۱۳۹۹ با تودیع وثیقه آزاد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل