امین انصاری فر و پسر او آرمان انصاری فر، از زندان بهبهان آزاد شدند

امین انصاری فر و آرمان انصاری فر

امین انصاری فر و پسر او آرمان انصاری فر، زندانیان سیاسی محبوس در زندان بهبهان پس از اتمام دوران حبس آزاد شد.‌این پدر و پسر پیش‌تر به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، هر کدام به تحمل سه ماه حبس تعزیری محکوم شده بودند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز سه شنبه ۱۱ مردادماه ز1401، امین و آرمان انصاری فر، پدر و فرزند زندانیان سیاسی محبوس در زندان شهرستان بهبهان از توابع استان خوزستان پس از سمری کردن بخشی از حبس تعزیری خود آزاد شدند. امین‌ و پسر او آرمان انصاری فر، هر یک به تحمل سه ماهه حبس تعزیری محکوم شده بودند.

بر اساس این گزارش، امین انصاری فر در تاریخ چهار تیر ماه ۱۴۰۱ و پسر او آرمان انصاری فر هم در تاریخ پنج تیر ماه ۱۴۰۱، برای سپری کردن دوران حبس تعزیری خود پس از مراجعه به واحد اجرای احکام دادسرای شهرستان بهبهان بازداشت و به زندان بهبهان منتقل شده بودند.

امین انصاری فر و آرمان‌انصاری فر، در تاریخ ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۱، توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب شهرستان ماهشهر به ریاست قاضی مهران مهمان نواز، به اتهام《فعالیت تبلیغی علیه نظام》هر یک به تحمل ۳ ماه حبس تعزیری با احتساب روزهای بازداشت اولیه و همچنین ۵ سال محرومیت خروج از کشور محکوم شدند. این احکام در دادگاه تجدیدنظر استان خوزستان عینا تائید شد.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات امین و آرمان انصاری فر، در تاریخ دوشنبه ۲۳ اسفند ماه ۱۴۰۰، توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب ماهشهر بصورت آنلاین از طریق ویدئو کنفرانس برگزار و برای آزادی هر یک از این افراد وثیقه ای به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان صادر شد و این شهروندان در تاریخ ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۰، با تودیع وثیقه آزاد شدند.

آرمان انصاری فر، در تاریخ ۱اسفند ماه ۱۴۰۰، در پی یورش ماموران اداره اطلاعات بهبهان به منزل پدری او بازداشت و به بازداشتگاه این ارگان امنیتی منتقل شده بود.

همچنین، در تاریخ ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۰، امین انصاری فر، در پی احضار به شعبه ۴ بازپرسی دادسرای بهبهان، بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات بهبهان منتقل شده بود.

آرمان انصاری ی فر، پیشتر هم در تاریخ ۲۳ آذر ماه ۱۴۰۰، بصورت تلفنی، به شعبه ۴ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بهبهان احضار و با توجه به غیرقانونی بودن این احضار از حضور در آن جلسه بازپرسی سر باز زده بود.

فرزاد انصاری‌فر – فرزند: امین انصاری فر و بردار آرمان و فرزانه انصاری فر، در جریان‌ اعتراضات به گرانی ناگهانی بنزین و توروم در تاریخ ۲۵ آبان ۱۳۹۸، در بهبهان بر اثر اصابت گلوله به سرش جان باخت.

پرونده شکایت خانواده فرزاد انصاری فر، برای معرفی آمران و عاملان قتل فرزندشان، همچون دیگر خانواده‌های جان‌باختگان آبان تاکنون بی‌نتیجه مانده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل