زندان اوین؛ راحله احمدی، زندانی سیاسی به مرخصی کوتاه مدت اعزام شد

راحله احمدی

راحله احمدی، زندانی سیاسی به مرخصی اعزام شد. او در حال سپری نمودن محکومیت دو سال و هفت ماه حبس خود است. وی پیش تر به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور از طریق همکاری با رسانه های معاند نظام، محاکمه شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز پنج شنبه ۱۳ مردادماه ۱۴۰۱، راحله احمدی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین پس از تودیع وثیقه به مرخصی کوتاه مدت اعزام شد.

بر اساس این گزارش، راحله احمدی در حال سپری کردن دوران حبس تعزیری دو سال و هفت ماه خود از بابت اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور از طریق همکاری با رسانه های معاند نظام، است.

یک منبع مطلع در این باره گفت:”مدت مرخصی ابلاغ شده به راحله احمدی ۵ روز و برای انجام مراحل درمانی وی صورت گرفته است.”

این زندانی سیاسی، پیشتر هم در تاریخ ۲۷ بهمن ماه ۱۴۰۰، برای انجام مراحل درمانی به مرخصی استعلاجی اعزام و در تاریخ ۱۷ اسفند ماه ۱۴۰۰ پس از اتمام دوران مرخصی به زندان اوین بازگشته بود.

راحله احمدی، در تاریخ ۲۵ آذر ماه ۱۳۹۸، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری، از بابت اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور از طریق همکاری با رسانه های معاند، به تحمل ۳ سال و ۶ ماه حبس تعزیری و به اتهام تبلیغ علیه نظام، هم به تحمل هشت ماه حبس تعزیری محکوم شد و از بابت اتهام تشویق به فساد از طریق کشف حجاب در اماکن عمومی و انتشار آن در فضای مجازی، تبرئه شد و پس از اعلام تسلیم به رای، راحله احمدی در مجموع تحمل چهار سال و دو ماه حبس تعزیزی محکوم شد.

با اعمال ماده ۱۳۴ از قانون مجازات اسلامی، تحمل دو سال و هفت ماه از مجموع حبس تعزیری به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور از طریق همکاری با رسانه های معاند نظام، برای وی لازم به اجرا شد.
راحله احمدی، در تاریخ ۲۶ بهمن ماه ۱۳۹۸، پس از احضار به شعبه سه اجرای احکام کیفری دادسرای امنیت تهران بازداشت و برای سپری کردن دوران محکومیت خود به زندان اوین منتقل شد.

راحله احمدی، در تاریخ ۱۹ تیرماه ۱۳۹۸، توسط ماموران اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و به سلول انفرادی بند امنیتی۲ الف، منتقل شد و پس از طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام ابتدا به بند زنان زندان اوین منتقل و سپس با صدور وثیقه ای به مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان به زندان قرچک ورامین منتقل و در تاریخ ۲۳ تیر ماه ۱۳۹۸، با تودیع وثیقه آزاد شده بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل