گزارشی از آخرین وضعیت ناهید شیرپیشه، مادر پویا بختیاری، محبوس در قرنطینه زندان کچویی کرج

ناهید شیرپیشه

ناهید شیرپیشه، مادر پویا بختیاری، در بند قرنطینه زندان کچویی کرج بطور بلاتکلیف به سر می برد.  هنوز از اتهام‌های این مادر دادخواه اطلاع دقیقی در دست نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛  روز پنجشنبه ۱۳ مردادماه ۱۴۰۱، ناهید شیربیشه، مادر پویا بختیاری ، در بند قرنطینه زندان کچویی کرج، بطور بلاتکلیف محبوس شده و از حقوق اولیه یک متهم محروم است.

یک‌ منبع مطلع در این باره گفت:”ناهید شیرپیشه در تاریخ شش مرداد ماه از بازداشتگاه اداره اطلاعات کرج به بند قرنطینه زندان کچویی منتقل شده و با توجه به اینکه در قرنطینه اصل تفکیک جرائم وجود ندارد چند روز قبل توسط یکی از زندانیان جرائم غیرسیاسی مورد آزار و اذیت و ضرب و شتم قرار گرفت و آن زندانی پس حمله ور شدن به وی اقدام به فشردن گلوی ناهید شیرپیشه کرد که با وساطت مسئولان و سایر زندانیان جدا شدند.”

لازم به ذکر است، ناهید شیرپیشه، در تاریخ ۲۰ تیر ماه ۱۴۰۱، در پی یورش خشونت آمیز نیروهای امنیتی به منزل شخصی او پس از شکستن درب ورودی و تفتیش و ضبط برخی وسائل شخصی بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات کرج منتقل شده بود.

تا لحظه تنظیم این گزارش، از مصادیق حقوقی اتهامات ناهید شیرپیشه اطلاعی در دسترس نیست اما مضمون این اتهامات در خصوص تداوم دادخواهی وی برای پیدا کردن محاکمه قاتل یا قاتلان فرزندش، پویا بختیاری است.

ناهید شیرپیشه پیش از این‌هم در تاریخ ۱۷ فروردین ۱۴۰۰، به همراه همسرش منوچهر بختیاری و تنی چند از خانواده های جان باختگان اعتراضات آبان ۱۳۹۸، در اصفهان پس از توقف اتوبوس حامل آنها توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در تاریخ ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۰ آزاد شدند.‌

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل