گزارشی از آخرین وضعیت سپیده رشنو، محبوس در بند ۲ الف زندان اوین

سپیده رشنو

سپیده رشنو، از معترضان به حجاب اجباری در پی وخامت حال به بیمارستان طالقانی تهران اعزام شد. او تحت فشار برای اعترافات تلویزیونی و اجباری بوده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ طی روزهای گذشته، سپیده رشنو، اهل شهر خرم آباد و محبوس در بند۲ الف سپاه پاسداران در پی وخامت وضعیت جسمی پس از اعزام به بیمارستان طالقانی تهران پس از چند ساعت‌ به زندان اوین بازگردانده شد.

یک ‌منبع مطلع در این باره گفت:”پس لز اینکه سپیده رشنو به بیمارستان طالقانی تهران اعزام شد پزشک بخش اورژانس برای معاینه او اعزام ‌نشد و به دستور ماموران امنیتی پزشک دیگری معاینه بر روی او را انجام داد و طی این مدت محیط اورژانس بیمارستان به شدت امنیتی بود و حتی اجازه استفاده از تلفن‌های همراه را به اعضای اورژانس نمی دادند و در حالی که سپیده رشنو، به دشواری حرکتی می کرد در نهایت پس از چند ساعت‌ بستری به زندان بازگردانده شد و چندی بعد هم‌ در مقابل دوربین صدا و سیما از او اعترافات اجباری گرفته شد.”

این منبع مطلع همچنین افزود:”سپیده رشنو در سلول انفرادی بند ۲ الف تحت بازجویی است و از حقوق اولیه یک متهم از جمله حق تماس با خانواده و یا دسترسی به وکیل محروم است و اعترافات تلویزیونی گرفته شده از او با تهدید و ارعاب از سوی بازجویان بوده است.”

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل