پایان ایام مرخصی؛ زهرا محمدی، «مدرس زبان کُردی» به زندان سنندج بازگشت

زهرا محمدی

زهرا محمدی، مدرس زبان کُردی و عضو انجمن فرهنگی اجتماعی نوژین، با پایان ایام مرخصی به بند زنان کانون اصلاح و تربیت این شهرستان بازگشت. این معلم زبان کردی پیش تر توسط دادگاه انقلاب سنندج به اتهام تشکیل دسته و جمعیت به قصد برهم زدن امنیت ملی، به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ زهرا محمدی، مدرس زبان کُردی و عضو انجمن فرهنگی اجتماعی نوژین، روز یکشنبه ۱۶ مردادماه ۱۴۰۱، با پایان ایام مرخصی به بند زنان کانون اصلاح و تربیت این شهرستان بازگشت.

بر اساس این کزارش، خانم محمدی در تاریخ پنج تیرماه امسال، از بند زنان کانون اصلاح و تربیت سنندج به مرخصی اعزام شده بود. یک منبع مطلع در این باره گفت: “به دلیل وخامت حال جسمانی پدر زهرا محمدی و انتقال او به بخش مراقبت‌های ویژه، مسئولین زندان با مرخصی وی موافقت کرده‌اند”.

زهرا محمدی، در تاریخ دوم خرداد ۱۳۹۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در تاریخ ۱۱ آذرماه همان سال، با تودیع قرار وثیقه ۷۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان سنندج آزاد شد. تیرماه ۹۹ خانم محمدی توسط شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج محاکمه از بابت اتهام تشکیل دسته و جمعیت به قصد برهم زدن امنیت ملی، به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شد.

این محکومیت بهمن‌ماه ٩٩ توسط شعبه چهارم دادگاه تجدیدنظر استان کردستان به ریاست قاضی مصطفی طیاری به ۵ سال حبس تعزیری تقلیل یافت.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل