پایان مراحل بازجویی ریحانه انصاری نژاد، فعال کارگری با تودیع قرار وثیقه از زندان اوین آزاد شد

ریحانه انصاری نژاد

ریحانه انصاری نژاد، فعال کارگری، پس از طی مراحل بازجویی و تفهیم اتهام با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.‌ هنوز از دلایل بازداشت این فعال کارگری اطلاعی در دست نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز شنبه ۱۵ مردادماه ۱۴۰۱، ریحانه انصاری نژاد، فعال کارگری محبوس و بلاتکلیف در بند زنان زندان اوین پس از طی مراحل بازجویی و تفهیم اتهام با تودیع وثیقه ای به مبلغ یک میلیارد تومان آزاد شد.‌

براساس این گزارش، آزادی ریحانه انصاری نژاد، پس از ۸۷ روز بازداشت، بازجویی و بلاتکلیفی در زندان اوین، تا اتمام مراحل دادرسی آزاد شد.

بر اساس این گزارش، خانم انصاری نژاد، در تاریخ ۲۲خرداد ماه ۱۴۰۱، شعبه بازپرسی دادسرای زندان اوین برای آزادی موقت ریحانه انصاری نژاد، وثیقه ای به مبلغ یک میلیارد تومان در خواست کرد اما پس از تودیع وثیقه مجددا قرار بازداشت او تمدید شده بود.

همچنین، در تاریخ ۵ خردادماه ۱۴۰۱، خانواده ریحانه انصاری نژاد، به گمان اینکه او تا پایان وقت آزاد خواهد شد در مقابل زندان اوین منتظر آزادی او شده بودند اما او آزاد نشده بود.

ریحانه انصاری نژاد، در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، توسط ماموران وزارت اطلاعات پس از تفتیش منزل و ضبط برخی وسائل شخصی او بازداشت و جهت بازجوئی به سلول انفرادی در بند ۲۰۹ این ارگان امنیتی منتقل شده بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل