زندان رجایی شهر کرج؛ ضرب و جرح افشین بایمانی، زندانی سیاسی / دوازدهمین روز از اعتصاب این زندانی در قرنطینه

افشین بایمانی

افشین بایمانی، زندانی سیاسی محبوس در اندرزگاه ۴ سالن ۱۰ زندان رجایی شهر کرج در بند قرنطینه این زندان محبوس شده است‌. این زندانی که در حال سپری کردن محکومیت حبس ابد خود در این زندان است توسط مسئولین مورد ضرب و جرح قرار گرفت و به قرنطینه منتقل شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز چهارشنبه پنج مردادماه ۱۴۰۱، افشین بایمانی، متاهل و دارای دو فرزند، زندانی سیاسی محبوس در اندرزگاه ۴ سالن ۱۰ زندان رجایی شهر کرج به صورت تنبیهی به بند قرنطینه معروف به «اتاق دوربین» این زندان منتقل و توسط یکی از ماموران زندان مورد ضرب و جرح قرار گرفته است.

یک منبع مطلع در این‌باره گفت:«افشین بایمانی از حدود ۱۱ روز پیش که بصورت تنبیهی به بند قرنطینه زندان موسوم به اتاق دوربین منتقل شده اخیرا توسط فردی بنام خزایی، از ماموران زندان رجایی شهر کرج مورد ضرب و شتم‌ قرار گرفته است و این زندانی سیاسی از حدود ۱۱ روز پیش در اعتصاب غذای تر به سر می برد.»

لازم به ذکر است، در تاریخ ۱۰ خرداد ماه ۱۳۹۹، ماموران ستاد اجرائی فرمان امام، نسبت به مصادره زمینی در شهرستان رامهرمز از توابع استان خوزستان که متعلق به افشین بایمانی است اقدام کردند. مصادره این زمین در پی صدور حکم از سوی شعبه ۲۲ دادگاه انقلاب تهران صورت گرفت.

اعمال فشارهای امنیتی بر خانواده افشین بایمانی در حالی صورت گرفته که در بهمن ماه سال ۱۳۹۷، شعبه ۲۲ دادگاه انقلاب تهران حکم مصادره حساب بانکی دختر افشین بایمانی که در زمان بازداشت پدرش ۶ ماه داشت را صادر کرده بود.

این زندانی سیاسی، در آبان ماه ۱۳۹۸، در اعتراض به محرومیت وی از حق اعزام به مرخصی و عدم رعایت حقوق شهروندی وی برای اعزام به مرکز درمانی اعتصاب غذا کرد و چندی بعد به اعتصاب غذای خود پایان داد.

افشین بایمانی، در تاریخ ۱۵ شهریور ۱۳۷۹، به اتهام کمک به فرار مهدی بایمانی، برادرش که متهم به عضویت در سازمان مجاهدین خلق، بود به همراه همسر و فرزندانش بازداشت و پس از انتقال به سلول انفرادی در بند۲۰۹ وزارت اطلاعات و طی مراحل بازجوئی پرونده او پس از اتمام مراحل بازپرسی به دادگاه انقلاب تهران ارجاع شد.

با آغاز روند دادرسی، افشین بایمانی، توسط شعبه دادگاه انقلاب تهران به اتهام ارتباط با مجاهدین خلق، محاکمه و به اعدام محکوم شد و این حکم پس از ارجاع پرونده به دادگاه تجدید نظر استان تهران عینا تائید شد اما پس از ۶ سال حکم او به حبس ابد کاهش پیدا کرد.

این زندانی سیاسی، پیشتر هم در اعتراض به فشارهای داخل زندان بارها اعتصاب غذا کرده که از جمله در تاریخ ۸ مرداد۱۳۹۰ پس از نوشتن شکایت‌نامه به احمد شهید، گزارشگر وقت ویژه سازمان ملل متحد در امور ایران، تحت فشار امنیتی قرار گرفت و همچنین در تاریخ ۲ دی ماه سال ۱۳۹۰ هم در اعتراض به محرومیت او از حق درمان چشمش اعتصاب غذا کرده بود.

افشین بایمانی، در خرداد ماه سال ۱۳۹۲ پس از انتقال به اندرزگاه ۸ زندان رجائی شهر کرج موسوم به بند سپاه تحت بازجویی ۳ ساعته توام با ضرب و شتم وی قرار گرفته بود.

این زندانی سیاسی، به لحاظ جسمانی با مشکلات جسمی از قبیل نارسایی قلبی، مشکلات کلیه مواجه است و تاکنون ۲ سکته قلبی در زندان داشته و از حق درمان و اعزام به مرخصی درمانی محروم مانده است.

اواسط آبان ۱۳۹۳ مسئولان زندان رجائی شهر کرج به صورت غیررسمی به وی اطلاع دادند که اتهاماتی تحت عنوان《توهین به مقدسات》و《توهین به رهبری》از بابت پرونده ای جدید برای وی تشکیل شده است اما تا به امروز از تشکیل جلسه دادرسی برای آن پرونده اطلاعی در دست نیست.

این زندانی سیاسی در تاریخ ۲۸ دی ۱۳۹۳ هم‌برای دومین مرحله به همراه ارژنگ داوودی، به بند ۷ سپاه در زندان رجائی شهر کرج منتقل و پس از تحمل ۴۱ روز سلول انفرادی و بازحویی های فشرده به اندرزگاه ۴ سالن ۱۲ این زندان منتقل شد.

وی همراه با دیگر زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر در مرداد ماه سال ۱۳۹۶ با ضرب و شتم به سالن فوق امنیتی ۱۰ این زندان منتقل و او و دیگر همبندها در اعتراض به این انتقال ناگهانی، دست به اعتصاب غذای ۴۰ روزه زدند که بازتابها و حمایتهای بین المللی و داخلی بسیاری به همراه داشت

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل