جعفر ابراهیمی، با پایان مراحل بازجویی به اندرزگاه چهار زندان اوین منتقل شد

جعفر ابراهیمی

جعفر ابراهیمی، فعال صنفی فرهنگیان محبوس در بند ۲۰۹ به اندرزگاه چهار زندان اوین منتقل شد.‌ هنوز از دلایل و یا اتهام های وارده به آقای ابراهیمی اطلاع دقیقی در دست نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز چهارشنبه ۱۹ مردادماه ۱۴۰۱، جعفر ابراهیمی، معلم و فعال صنفی فرهنگیان، پس از اتمام بازجوبی در بندهای ۲۰۹ و ۲۴۰ به اندرزگاه ۴ زندان اوین منتقل شد. جعفر ابراهیمی از تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه تحت بازداشت و بازجویی بسر می برد.

براساس این گزارش، جعفر ابراهیمی، پس از انتقال به اندرزگاه چهار زندان اوین در انتظار تعیین وضعیت پرونده و تبدیل قرار بازداشت وی به وثیقه برای آزادی موقت خود است.‌

لازم به ذکر است، جعفر ابراهیمی، در تاریخ ۳مردادماه ۱۴۰۱، از سلول‌ انفرادی در بندهای ۲۴۰ و ۲۰۹ زندان اوین به اتاقهای چند نفره در بند ۲۰۹ منتقل شد و در تاریخ ۱۳ مردادماه ۱۴۰۱، در ملاقات کابینی با همسرش، خبر تمدید قرار بازداشت خود را اعلام کرده بود.

این فعال صنفی فرهنگیان، در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، توسط ماموران امنیتی بازداشت و جهت بازجوئی به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات منتقل و در تاریخ ۲۴ خردادماه ۱۴۰۱، به بند۲۴۰ حفاظت اطلاعات قوه قضائیه واقع در زندان اوین منتقل شده بود.

همچنین، در تاریخ ۱۱ خرداد ماه ۱۴۰۱، قرار بازداشت جعفر ابراهیمی، برای انجام تحقیقات بیشتر به درخواست وزارت اطلاعات و توسط بازپرس دادسرای زندان اوین تمدید شده بود.

جعفر ابراهیمی، در تاریخ ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۰، از بابت پرونده ای دیگر توسط شعبه ۴ دادگاه انقلاب کرج با اتهامات فعالیت تبلیغی علیه نظام ، تشویش اذهان عمومی و تحریک مردم به برگزاری تجمع اعتراضی، پس از تبرئه از اتهام  تشویش اذهان عمومی، با دو اتهام دیگر در مجموع به تحمل چهار سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شد. پرونده جعفر ابراهیمی در مرحله تجدیدنظرخواهی است.

در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، وزارت اطلاعات با انتشار بیانیه ای مدعی شد؛ سیسیل کوهلر، عضو فدراسیون آموزش و فرهنگ نیروی کار فرانسه و همسر او ژاک‌پاری، که با ویزای گردشگری به ایران وارد شده و در بازداشت این ارگان‌ امنیتی بسر می برند به همراه آنیشا اسدالهی، کیوان مهتدی، رضا شهابی، حسن سعیدی، شعبان محمدی، رسول بداقی، محمد حبیبی، جعفر ابراهیمی، مسعود نیکخواه و اسکندر لطفی، در تلاش برای براندازی نظام با یکدیگر همکاری می کردند./ به نقل از کانون صنفی معلمان ایران،

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل