زندان اردبیل؛ عزیز جباری، زندانی سیاسی، با نصب پابند الکترونیکی تحت نظارت قضایی آزاد شد

عزیز جباری

عزیز جباری، زندانی سیاسی محبوس در زندان اردبیل پس از نصب پابند الکترونیکی تحت نظارت قضایی آزاد شد.‌ او در حال سپری نمودن محکومیت سه سال حبس تعزیری خود است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز شنبه ۲۵ تیر ماه ۱۴۰۱، عزیز جباری، متولد: ۱۳۴۱، زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی اردبیل پس از تحمل بخشی از حبس تعزیری خود با نصب پابند الکترونیکی و تحت نظارت قضایی آزاد شد.

بر اساس این گزارش، این زندانی سیاسی باید باقی مانده دوران حبس سه ساله خود را خارج از زندان با نصب پابند الکتریکی سپری کند.

عزیز جباری، موظف شده هر سه ماه یک بار به شعبه اجرای احکام دادسرای این استان مراجعه کند و نا زنان اتمام حبس خود فقط می تواند در محدوده ناحیه دو دادسرای شهر اردبیل تردد کند.

لازم به ذکر است، عزیز جباری، در تاریخ ۱۲ آبان ۱۳۹۸، توسط شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری ۲ اردبیل به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، به تحمل ۱ سال حبس تعزیری و از بابت اتهام توهین به مقدسات در فضای مجازی، هم به تحمل ۳ سال حبس تعزیری محکوم شد. پس از قطعی شدن این حکم و با اعمال ماده ۱۳۴ مجازات اسلامی تحمل اسد مجازات یعنی ۳ سال حبس برای وی لازم به اجرا شد.

عزیز جباری، کارمند پیشین سازمان صداوسیما و گوینده اسبق رادیو تلوزیون استان اردبیل و شبکه سحر بوده است

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل