زندان ایلام؛ خدیجه مهدی پور، زندانی سیاسی، توسط یک زندانی مورد ضرب و جرح قرار گرفت

خدیجه مهدی پور

خدیجه مهدی پور، زندانی سیاسی محبوس در زندان ایلام توسط زندانیان غیرسیاسی مورد ضرب و جرح    قرار گرفت. او در حال سپری کردن محکومیت 20 ماه حبس خود در این زندان است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ طی روزهای اخیر، خدیجه مهدی پور، زندانی سیاسی محبوس در زندان ایلام، در پی عدم رعایت اصل تفکیک جرائم توسط چند تن از زندانیان جرائم غیرسیاسی به شدت مورد ضرب و شتم‌ قرار گرفت. این زندانی سیاسی در حالی دوران حبس تعزیری ۲۰ ماهه خود را تحمل می کند.

یک‌ منبع مطلع در این باره  گفت:”خدیجه مهدی پور پیش از این هم‌به دفعات در پی عدم رعایت اصل تفکیک جرائم ضرب و شتم شده بود و نکته عجیب این است که از حقوق اولیه یک زندانی سیاسی محروم شده است.”

لازم به ذکر است، خدیجه مهدی پور، در تاریخ ۷ تیر ماه ۱۴۰۱، برای انجام مراحل درمانی خود به مرخصی کوتاه مدت اعزام شد و در تاریخ روز شنبه ۱۱ تیر ماه ۱۴۰۱، خدیجه مهدی پور، زندانی سیاسی، پس از اتمام مرخصی درمانی برای سپری کردن ادامه حبس تعزیری خود به زندان استان ایلام بازگشت.

این زندانی سیاسی، پیشتر هم‌در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، به مرخصی درمانی اعزام و درحالی که بخشی از کارهای درمانی او انجام نشده بود در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه به زندان ایلام بازگشته بود.‌

حقوق بشر در ایران، در تاریخ ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۱، با انتشار گزارشی، محرومیت خدیجه مهدی پور، از حق درمان و وخامت وضعیت جسمی او را اطلاع رسانی کرده بود.

همچنین، در تاریخ ۲۱ بهمن ماه ۱۴۰۰، خدیجه مهدی پور، با توجه به عدم رعایت اصل تفکیک جرائم در زندان ایلام توسط ۳ زندانی متهم به جرائم خشن مورد ضرب و جرح قرار گرفت و از ناحیه چشم با آسیب جدی مواجه شد و از حق درمان محروم شده بود.

خدیجه مهدی پور، در تاریخ ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۰، توسط دادگاه انقلاب ایلام از بابت اتهامات تبلیغ علیه نظام، توهین به رهبری  و توهین به روح الله خمینی، در مجموع به تحمل ۲۰ ماه حبس تعزیری محکوم شد. حکم مذکور در حالی که این زندانی سیاسی درخواست تسلیم به رای بصورت قطعی به او ابلاغ شد.

این فعال اینستاگرامی، در تاریخ ۱۲ مهر ماه ۱۳۹۹، توسط ماموران اطلاعات سپاه ایلام بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه و طی مراحل بازجوئی و بازپرسی در تاریخ۱۹ مهر ماه ۱۳۹۹، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان تا اتمام مراحل دادرسی آزاد شده بود.

با آغاز مراحل دادرسی، در آذر ماه ۱۳۹۹، خدیجه مهدی پور، توسط دادگاه انقلاب ایلام از بابت اتهام《تبلیغ علیه نظام》به پرداخت ۸۰۰ هزار تومان جریمه نقدی محکوم و پس از پرداخت مبلغ مذکور پرونده او بسته شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل