زندان سمنان؛ تفهیم اتهام جدید کیوان صمیمی، زندانی سیاسی از سوی دادسرای زندان اوین

کیوان صمیمی

کیوان صمیمی، زندانی سیاسی محبوس در زندان سمنان با اتهام جدید تفهیم شد. او که در حال سپری کردن محکومیت سه سال حبس تعزیری خود است. در پرونده جدیدی به اجتماع و تبانی، تفهیم اتهام شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ طی روزهای اخیر کیوان صمیمی، روزنامه‌نگار و زندانی سیاسی محبوس در زندان سمنان، بصورت نیابت قضایی در شعبه ۲ بازپرسی دادسرای زندان اوین در پرونده ای جدید با مصداق حقوقی اجتماع و تبانی، تفهیم اتهام شد.‌

بر اساس این گزارش، کیوان صمیمی، از آذر ماه سال ۱۳۹۹ در حال سپری کردن حبس تعزیری ۳ ساله خود بود.مصطفی نیلی، وکیل مدافع کیوان صمیمی ضمن اعلام این خبر در صفحه شخصی خود نوشت:”‏با تشکیل یک پرونده جدید، امروز اتهام اجتماع و تبانی، موضوع ماده ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی، به کیوان صمیمی، تفهیم شد. پرونده در شعبه ۲ بازپرسی دادسرای اوین تشکیل شده و تفهیم اتهام از طریق نیابت به دادسرای سمنان در زندان سمنان انجام شد.”

لازم به ذکر است، کیوان صمیمی، در تاریخ ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۰، تا زمان اعلام نظر نهایی کمیسیون پزشک قانونی با اعمال ماده ۵۲۲ قانون آئین دادرسی کیفری بطور موقت از زندان سمنان آزاد شد و در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، پس از رد درخواست عدم تحمل کیفر و اعلام نظر پزشکی قانونی مبنی بر توانایی برای تحمل ادامه حبس تعزیری پس از ابلاغ نظریه مذکور، بازداشت و به زندان سمنان منتقل شد.

این زندانی سیاسی، در فاصله اواسط دی ماه تا ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۰، بین زندانهای اوین، زندان مرکزی کرج، زندان رجائی شهر کرج و زندان سمنان جا به جا شد و همین مساله باعث بی‌خبری و نگرانی خانواده و نزدیکان کیوان صمیمی از وضعیت وی شده بود.

در تاریخ ۲۹ دی ماه ۱۴۰۰، کیوان صمیمی، در پی فریب مسئولان زندان اوین به بهانه انتقال او به مرکز درمانی به بازداشتگاه نیروی انتظامی در کرج منتقل و سپس به زندان مرکزی کرج انتقال و پس از چند روز به زندان اوین بازگرداند شد و در تاریخ ۵ بهمن ماه ۱۴۰۰، از زندان اوین به بند قرنطینه زندان رجایی شهر کرج منتقل و در تاریخ ۵ بهمن ماه ۱۴۰۰، به زندان سمنان منتقل شده بود.

کیوان صمیمی بهبهانی، در تاریخ ۱۷ آذر ماه ۱۳۹۹، برای سپری کردن دوران حبس تعزیری ۳ ساله خود بازداشت به بند قرنطینه زندان اوین منتقل شد.

این روزنامه نگار و فعال ملی مذهبی، در تاریخ ۳۰ مرداد ماه ۱۳۹۹، توسط شعبه ۱ اجرای احکام کیفری دادسرای امنیت تهران، واقع در زندان اوین با ارسال ابلاغیه ای از طریق سامانه ثنا برای تحمل حبس تعزیری ۳ ساله اش فراخوانده شده بود.

مدیر مسئول نشریه تعلیق شده ایران فردا، در تاریخ ۶ مرداد ماه ۱۳۹۹، توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست احمد زرگر، با اتهامات تشکیل حزب غیرقانونی آزادی مردم ایران، سردبیری نشریه گروهک ایران فردا، بارگذاری مطالبی همسو با کشورهای متخاصم، در فضای مجازی، سخنرانی و تحریک مخاطبین، حمایت از زندانیان سیاسی، فعالیت در تجمع غیرقانونی روز کارگر در مجموع به تحمل ۳ سال حبس تعزیری محکوم شد.

این فعال ملی مذهبی در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری با اتهامات مذکور محاکمه و در تاریخ ۲۴ خرداد ماه ۱۳۹۹، حکم صادره در دادگاه بدوی برای تحمل وی به ۳ سال حبس تعزیری به وی ابلاغ شد.

کیوان صمیمی بهبهانی، در تاریخ ۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، بصورت غیابی از بابت اتهامات تشکیل حزب غیرقانونی آزادی مردم ایران، سردبیری نشریه گروهک ایران فردا، بارگذاری مطالبی همسو با کشورهای متخاصم، در فضای مجازی، سخنرانی و تحریک مخاطبین, حمایت از زندانیان سیاسی، فعالیت در تجمع غیرقانونی روز کارگر بدون تشکیل جلسه دادرسی، در مجموع به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده بود. این حکم پس از تائید درخواست واخواهی باطل اعلام شد.

کیوان صمیمی در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸, در جریان تجمع اعتراضی به مناسبت روز جهانی کارگر در مقابل ساختمان مجلس، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در تاریخ ۲۷ خرداد ۱۳۹۸، پس از تحمل ۴۷ روز سلول انفرادی و بازجوئی در بند امنیتی ۲۰۹ وزارت اطلاعات با تودیع وثیقه آزاد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل