عدم رعایت اصل تفکیک جرائم، ضرب و جرح معصومه عسکری، توسط زندانیان با جرائم خطرناک در زندان کچویی کرج

معصومه عسکری

معصومه عسکری، زندانی سیاسی محبوس در زندان کچویی کرج مورد ضرب و جرح قرار گرفت. او در حال سپری کردن محکومیت پنج سال حبس خود می باشد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز دوشنبه ۲۴ مردادماه ۱۴۰۱، معصومه عسکری، زندانی سیاسی محبوس در زندان کچویی کرج در پی عدم رعایت اصل تفکیک جرائم توسط هشت تن از زندانیان غیرسیاسی مورد ضرب و جرح قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، این زندانی سیاسی از آذر ماه ۱۳۹۷ در حال تحمل دوران حبس تعزیزی پنج ساله خود است.

علی شریف زاده اردکانی، وکیل دادگستری در صفحه شخصی خود اعلام کرد:”‏طی تماس موکلم ‎معصومه عسکری از زندان کچوئی کرج اطلاع دادند حدود چهار روز پیش توسط هشت نفر از زندانیان مورد ضرب و جرح قرارگرفتندواز اعزام ایشان به پزشکی قانونی خودداری شده است متاسفانه بارها تذکر دادیم که باید طرح طبقه بندی در زندان برای جداسازی از زندانیان خطرناک انجام شود اما …”

لازم به ذکر است، در تاریخ ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۱، حقوق بشر در ایران، با انتشار گزارشی به تشریح وضعیت این زندانی سیاسی و اعمال محرومیتهای گسترده به وی اطلاع رسانی کرده بود.‌

این زندانی سیاسی، در تاریخ ۲۸ آذر ماه ۱۴۰۰، از بند زنان زندان اوین به زندان کچویی کرج منتقل شد و این در حالی است که محل سکونت و خانوداه او ساکن تهران هستند.

معصومه عسکری، در تاریخ ۱۱ مرداد ماه ۱۳۹۷، در جریان تجمعات اعتراضی توسط ماموران امنیتی بازداشت و پس از انتقال به سلول انفرادی در یکی از بندهای امنیتی زندان اوین و طی مراحل بازجوئی و بازپرسی زندان قرچک ورامین منتقل و چند روز بعد با تودیع وثیقه آزاد شده بود.

این فرهنگی بازنشسته، برای دومین مرحله نیز در آذرماه سال ۱۳۹۷، توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و پس از انتقال به سلول انفرادی در بند ۲۰۹ زندان اوین و طی مراحل بازجویی در تاریخ ۱۲ دیماه همان سال به بند زنان این زندان منتقل شد.

با آغاز مراحل دادرسی، معصومه عسکری، در تاریخ ۳۰ آذر ماه ۱۳۹۹، توسط شعبه ۲۸دادگاه انقلاب تهران به ریاست محمدرضا عموزاد،‌ از بابت اتهام اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور، به تحمل پنج سال حبس تعزیری محکوم شد. با اعلام اعتراض و ارجاع پرونده معصومه عسکری به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران حکم صادره در مرحله بدوی عینا تائید و پرونده این فرهنگی بازنشسته به شعبه اجرای احکام دادسرای زندان اوین ارجاع شد.

همچنین، معصومه عسکری، از بابت پرونده اول خود نیز، در تاریخ ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۷، توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست محمد مقیسه، از بابت اتهام اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور، به تحمل پنج سال حبس تعزیری محکوم شد. با اعلام اعتراض و ارجاع پرونده معصومه عسکری به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران حکم صادره در مرحله بدوی عینا تائید و پرونده این فرهنگی بازنشسته به شعبه اجرای احکام دادسرای زندان اوین ارجاع شد.

پس از اعمال ماده ۱۳۴ مجازات اسلامی و تجمیع این دو پرونده تحمل پنج سال حبس تعزیری برای معصومه عسکری لازم به اجرا شد.‌

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل