زندان آزارم لاهیجان؛ پیمان فرهنگیان، زندانی سیاسی، به مرخصی کوتاه مدت اعزام شد

پیمان فرهنگیان

پیمان فرهنگیان، زندانی سیاسی محبوس در زندان آزارم لاهیجان به مرخصی اعزام شد. او در حال سپری کردن محکومیت ۱۱سال حبس خود می باشد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز دوشنبه ۳۱ مردادماه ۱۴۰۱، پیمان فرهنگیان، شاعر و فعال کارگری اهل شهرستان کیاسر از توابع استان گیلان و زندانی سیاسی محبوس در زندان لاهیجان، به مرخصی اعزام شد.

بر اساس این گزارش، این فعال ادبی، در حال سپری کردن بخشی از مجموع حبس تعزیری ۱۱ ساله خود است. پیمان فرهنگیان به مرخصی ۱۰ روزه اعزام شده است.

لازم به ذکر است، پیمان فرهنگیان در بهار سال جاری با دریافت ابلاغیه ای کتبی برای سپری کردن دوران حبس خود به واحد اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب لاهیجان احضار و در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، برای سپری کردن دوران حبس تعزیری خود بازداشت و زندان لاهیجان منتقل شد.

پیمان فرهنگیان، در تاریخ ۱۷ آذر ماه ۱۳۹۹، توسط شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری ۲ شهرستان آستانه اشرفیه، ریاست قاضی سید صادق حسینی، از بابت اتهامات، توهین به مقدسات اسلام، توهین و اهانت به انبیا و توهین و اهانت به ائمه، توهین به روح الله خمینی، توهین به رهبری، توهین به مسئولان نظام از طریق انتشار کاریکاتور از احمد جنتی و احمد علم الهدی » در فضای مجازی، فعالیت تبلیغی علیه نظام و به نفع گروه‌های مخالف نظام «گروه‌های مارکسیستی و سوسیالیستی»، فعالیت تبلیغی علیه نظام، تبلیغ به نفع سازمان‌های مخالف نظام «سوسیالیست و کمونیست»، تحریک و اغوای مردم از طریق انتشار مطالبی در خصوص خیزش آبان ماه و میزان سبعیت حکومت سرمایه داری اسلامی به قصد بر هم زدن امنیت کشور، تحریک مردم به اعمال خشونت آمیز با انتشار مطالبی در خصوص خشونت، اسلحه و تسلیح همگانی، در مجموع به تحمل ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم شد. بنا بر اعلام حسین تاج، وکیل مدافع پیمان فرهنگیان، از مجموع ۱۱ سال حبس تعزیری، ۷ سال به مدت ۵ سال تعلیق و ۴ سال از حبس قابل اجراست.

این فعال ادبی، در تاریخ ۲ مهر ماه ۱۳۹۹، توسط شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری ۲ شهرستان آستانه اشرفیه، بدون تشکیل جلسه دادرسی، در مجموع به تحمل ۳۸ سال حبس تعزیری و ۱ سال تحمل مجازات تکمیلی محکوم شده بود و در تاریخ ۱۰ آبان ماه ۱۳۹۹، با دریافت ابلاغیه ای به جلسه واخواهی به تاریخ رسیدگی ۲۸ آبان ماه ۱۳۹۹، احضار شده بود.

پیمان فرهنگیان، در تاریخ ۳۱ خرداد ماه ۱۳۹۹، توسط ماموران اداره اطلاعات شهرستان کیاسر که به منزل پدری وی یورش برده بودند پس از تفتیش منزل و ضبط وسائل توام با ضرب و بازداشت و در تاریخ ۲۴ تیر ماه ۱۳۹۹، پس از تحمل بلاتکلیفی و طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام با تودیع قرار وثیقه ای به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان آزاد شده بود

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل