اعدام دو مرد و یک زن به اتهام «قتل عمد و مواد مخدر» در زندان شیراز

حکم اعدام

حکم اعدام دو مرد و یک زن که با اتهام «قتل عمد» و یا «مواد مخدر» به قصاص نفس یا اعدام محکوم شده بودند، در زندان مرکزی شیراز به اجرا درآمد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ صبح روز یک‌شنبه ۳۰ مرداد ماه، حکم اعدام دو مرد و یک زن در زندان مرکزی شیراز (عادل آباد) به اجرا درآمد. هویت دو تن از این زندانیان فریبرز جامعی و حسین محسنی، احراز شده که به ترتیب با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» و «قتل عمد» به اعدام و قصاص نفس محکوم شده بودند.

هویت زنی که اعدام شد، تالحظه تنظیم این خبر احراز نشده است. این زن نیز با اتهام «قتل عمد» به قصاص نفس محکوم شده بود.

اعدام این سه زندانی تا لحظه تنظیم این خبر از سوی رسانه‌های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

ایران یکی از بزرگ‌ترین اعدام کننده‌های زنان در سال‌های اخیر بوده است. سازمان حقوق بشر ایران در گزارشی مفصل که به مناسبت ۱۰ اکتبر، روز جهانی مبارزه با مجازات اعدام منتشر کرد، به آمار دقیق اعدام زنان از سال ۲۰۱۰ تا آن هنگام پرداخته است. برای اطلاع از جزئیات این گزارش، می‌توانید نسخه پی‌دی‌اف آن را بخوانید.

پس از ازدواج نیز زنان به خودی خود حق طلاق ندارند. حتی بسیاری از پرونده‌های خشونت خانگی و ضرب و جرح و آزار همسران، باعث صدور رأی طلاق در دادگاه نمی‌شوند. در ۶۶ درصد از پرونده‌های قتل که جزئیات آن در دسترس سازمان حقوق بشر ایران قرار گرفته است، زنان به دلیل قتل شوهران‌ یا شرکای زندگی خود حکم اعدام گرفته‌اند./.به نقل از سازمان حقوق بشر ایران،

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل