نامه اعلام اعتصاب غذای نامحدود رمضان کمال احمد و بی تفاوتی مسوولان در دومین روز از اعتصاب غذای او

با عدم درمان «رمضان کمال احمد» زندانی سیاسی محبوس در بند ١٢ زندان رجایی شهر کرج و بی تفاوتی مسوولان به وضعیت وخیم جسمی او، قطع بازو و احتمال مرگ، این زندانی اهل کوبانی را تهدید می‌کند.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی، این زندانی سیاسی ٣۴ ساله از شهروندان شهر کوبانی سوریه که با وجود شرایط وخیم جسمی در بند ١٢ زندان رجایی شهر کرج در اعتراض به شرایط بد جسمی و درد بیش از حد در دست و پا، حاصله از ضرب و شتم و گلوله به هنگام بازداشت و عدم رسیدگی مسوولین جهت اعزام وی به مراکز درمانی از صبح روز شنبه ۲۱ شهریورماه ۱۳۹۴ دست به اعتصاب غذا زده است طی نامه اعلام اعتصاب غذای خود به ریاست زندان که در اختیار «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» قرار گرفته است نوشته” به دلیل تحمل درد و عذاب شدید و احتمال از دست دادن بازوهایش دست به اعتصاب غذا زده است”.
نامه اعتصاب غذای رمضان کمال احمد به ریاست زندان_kampain.info
نامه اعتصاب غذای رمضان کمال احمد به ریاست زندان
متن نامه اعلام اعتصاب غذای رمضان کمال احمد به قرار زیر است:
موضوع درخواست: اعلام اعتصاب غذای نامحدود در عدم رسیدگی به اوضاع وخیم درمانی به ریاست زندان
«اینجانب رمضان احمد شش ماه قبل به علت چرک و درد و شدید در بازوی صدمه دیده ام پس از ۱۰ روز اعتصاب غذا با حکم کتبی قاضی از زندان قزوین برای عمل جراحی و درمان قطعی به زندان رجایی شهر منتقل شدم، اما با وجود چندمین بار رفت و آمد بی ثمر به بیمارستان و دریغ از یک معاینه ساده به بند برگردانده شده وبا وجود درد شدید به امان خدا رها شده ام، لذا به دلیل تحمل درد و عذاب شدید واحتمال از دست دادن بازوهایم و دراعتراض به این برخورد قانون شکنانه، غیر مسوولانه، خودسرانه و غیر انسانی در عدم انجام وضیفه قانونی مسوولین جمهوی اسلامی تا معالجه قطعی دست به اعتصاب غذا زده و هر گونه عواقب آن در مرگ و یا از دست دادن بازوهایم متوجه حکومت جمهوری اسلامی دانسته و از الان شکایت خود را به جوامع جهانی ارائه خواهم داد.»
«رمضان کمال احمد» در بهار ١٣٨٧، در اطراف شهر ماکو از سوی نیروهای سپاه پاسداران پس از مورد هدف قرار گرفتن گلوله و زخمی شدن بازداشت شد.
در زمان بازداشت «رمضان کمال احمد» به دست نیروهای سپاه پاسداران، با وجود اصابت چندین گلوله به دست و پایش، به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و نیروهای سپاه با ماشین مسافتی طولانی وی را بر روی زمین کشیده‌اند.
این زندانی سیاسی از سوی دادگاه انقلاب شهر خوی، به اتهام «عضویت در حزب کارگران کردستان» (پ ک ک)، به اعدام محکوم شد که پس از اعتراض وی، پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شد و این دیوان نیز حکم اعدام صادره را نقض کرده و ۱۰ سال زندان همراه با تبعید به زندان قزوین در طول دوران حبس را برای این زندانی سیاسی صادر کرد.
این زندانی سیاسی از زمان بازداشت تا به امروز، در زندان‌های ماکو، قزوین، اوین و زندان رجایی‌شهر کرج، دوران حبس خود را گذرانیده است. وی همچنین به دلیل حکم صادره، در این مدت نتوانسته با خانواده خود ملاقات و یا تماس داشته باشد.
وضعیت سلامتی او در این مدت به حدی رو به وخامت گذاشته، که دست راست وی به دلیل اصابت چندین گلوله، به حالت نیمه فلج درآمده است و حتی پیش‌تر نیز در زمان بازداشت در بازداشتگاه حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران در شهر ارومیه، زخم‌های وی دچار کرم‌زدگی می‌شود.
پیش تر در روز یکشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ این زندانی سیاسی جهت درمان و اعزام به بیمارستان خارج از زندان فراخوانده شده بود.
به هنگام اعزام به بیمارستان، پاسیارمربوطه وی را مجبور به زدن پابند و دست بند کرده و این حرکت موجب اعتراض «رمضان کمال احمد» به علت درد وآزار حاصله از پلاتین در پایش شده و از بستن به پایش خودداری کرده بود.
این حادثه موجب خشم پاسیار مریوطه شد و درحضور چندین نفر از جمله سرپاسیار «پورعسگر » مسوول دایره اعزام، کلت کمری خود را کشیده وکنار سر «رمضان کمال احمد» قرارداده و گفته بود ” قسم می خورم در صورت نبستن پابند تا دقایقی دیگر یک گلوله در مغز تو خالی خواهم کرد و جواب گوی همه چیز نیز خواهد بود”
این امر موجب این شد که این زندانی سیاسی به اجبار با وجود داشتن پلاتین در پا و دردحاصله از بستن پایبند آن را به پای خود بسته و به بیمارستان خمینی تهران جهت ام آرآی اعزام شود و مجددا با پایبند به زندان بازگردد.
پیش تر عکسهایی از وضعیت بد جسمی این زندانی سیاسی در اختیار کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی قرار گرفته بوده است که در زیر مشاهده می کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل