دادگاه کیفری شهرستان دلفان، روح الله مردانی به شش ماه حبس محکوم شد

روح الله مردانی

روح الله مردانی، معلم و فعال صنفی فرهنگیان توسط دادگاه کیفری شهرستان دلفان به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد. این حکم به مدت چهار سال به حالت تعلیق در آمده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روح الله مردانی، معلم و فعال صنفی فرهنگیان به تحمل شش ماه حبس محکوم شد.

براساس دادنامه‌ای که در تاریخ پنج شهریور ماه توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شهرستان دلفان صادر و به این شهروند ابلاغ شده است، آقای مردانی از بابت اتهام “بلیغ علیه نظام” به تحمل شش ماه حبس تعزیری محکوم شد. این حکم به مدت چهار سال به حالت تعلیق در آمده است.

در این دادانامه مصاحبه آقای مردانی با یکی از رسانه های خارج از کشور، مصداق اتهام وی عنوان شده است.
جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این فعال صنفی فرهنگیان روز یکشنبه ۳۰ مردادماه، با حضور محمدعلی کامفیروزی و رامین صفرنیا وکلای آقای مردانی، در این شعبه برگزار شده بود.

پیش از این نیز توسط شعبه یک بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۱ کرج، برای آقای مردانی از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” منع تعقیب صادر شده و قطعیت یافته بود.

روح الله مردانی پیشتر توسط شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو شهرستان دلفان از بابت اتهام «تمرد نسبت به مأموران حین انجام وظیفه» به ۵ میلیون تومان جزای نقدی که اجرای آن به مدت دو سال به حالت تعلیق در آمد، محکوم شد. وی توسط شعبه ششم دادگاه تجدیدنظر استان لرستان از اتهام انتسابی تبرئه شد.

این فعال صنفی همچنین در اردیبهشت ماه امسال، به هیأت رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان آموزش و پرورش گیلان احضار شده بود.

آقای مردانی در تاریخ ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۰، همزمان با تجمع معلمان و فرهنگیان شاغل و بازنشسته کشور در مقابل اداره آموزش و پرورش شهرستان دلفان بازداشت و روز دوشنبه ۹ اسفند، با تودیع قرار وثیقه از زندان خرم آباد آزاد شد.

روح‌الله مردانی پیش از این نیز سابقه بازداشت و محکومیت در پرونده خود داشته است./به نقل از شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران،

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل