زندان اوین؛ مصطفی تاجزاده، فعال سیاسی، در پی وخامت حال و مشکلات «قلب و عروق» به صورت اورژانسی به بیمارستان اعزام شد

مصطفی تاجزاده، فعال سیاسی محبوس در سلول انفرادی بند دوالف زندان اوین به بیمارستان اعزام شد. او پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب تهران به اتهام‌هایی همچون اجتماع و تبانی، اقدام علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام، تفهیم اتهام شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز چهارشنبه ۹شهریور ماه ۱۴۰۱، مصطفی تاجزاده، فعال سیاسی محبوس و در بند۲ الف سپاه پاسداران واقع در زندان اوین، در پی وخامت حال و مشکلات قلب و عروق به بیمارستان بقیه الله تهران واقع در میدان ونک منتقل شد. این فعال سیاسی طی سال‌های گذشته نیز سابقه بازداشت و تحمل حبس دارد.

براساس اعلام فخرالسادات محتشمی پور، همسر مصطفی تاجزاده:”تاجزاده، در تماس تلفنی اعلام کرده به خاطر مشکل قلبی به بیمارستان بقیه الله منتقل شده است.”

لازم به ذکر است، مصطفی تاجزاده، علیرغم اتمام بازجویی و حتی جلسه دادرسی در بند۲الف زندان اوین محبوس و این در حالی است که مکان مذکور فقط برای نگهداری متهم جهت بازجوئی و تکمیل پرونده است.

همچنین، در تاریخ ۲۲ مردادماه ۱۴۰۱، مصطفی تاجزاده، توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ابوالقاسم صلواتی با اتهامات  (اجتماع و تبانی)، (اقدام علیه امنیت ملی) و (فعالیت تبلیغی علیه نظام)، محاکمه و در اعتراض به روند غیرقانونی و عدم رعایت حقوق وی بعنوان یک متهم از ارائه دفاعیه امتناع کرده بود.

امیر حسین آبادی، وکیل ندافی مصطفی تاجزاده، در تاریخ ۲۱مرداد ماه ۱۴۰۱، به روزنامه شرق از بیستمین روز اعتصاب غذای این فعال سیاسی و محرومیت وی از دسترسی به خدمات پزشکی و رعایت نشدن حقوق موکل خود بعنوان یک متهم در دوران بازجویی خبر داده بود.

همچنین، در تاریخ ۲۸ تیر ماه ۱۴۰۱، مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری با رسانه های داخل کشور مصادیق حقوقی اتهامات مصطفی تاجزاده را (اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور) و (فعالیت تبلیغی علیه نظام) عنوان کرده بود.

مصطفی تاجزاده، در تاریخ ۱۷ تیر ماه ۱۴۰۱، در پی یورش ماموران اطلاعات سپاه پاسداران به منزل شخصی او بازداشت و به زندان اوین منتقل شد و از آن زمان در سلول انفرادی بند۲الف این ارگان امنیتی محبوس شده است.‌/ به نقل از اعتماد آنلاین،

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل