انتقال و «ضرب و جرح» بهنام موسیوند زندان سیاسی محبوس در زندان اوین به مکانی نامعلوم

بهنام موسیوند

بهنام موسیوند، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین از دسترسی به خدمات پزشکی و حق درمان محروم است.‌ این زندانی در حال سپری نمودن محکومیت پنج سال حبس خود می باشد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز چهارشنبه ۹ شهریور ماه ۱۴۰۱، بهنام موسیوند، فعال مدنی و زندانی سیاسی محبوس در اندرزگاه ۸ زندان اوبن در پی مخالفت با زدن دستبند و پابند برای اعزام به مرکز درمانی پس از ضرب و جرح به مکان نامعلومی منتقل شد.‌

این زندانی سیاسی در حال سپری کردن حبس تعزیری پنج ساله خود به اتهام اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور، است.

یک منبع مطلع در این‌باره گفت:”صبح امروز وقتی بهنام موسیوند قصد اعزام به بیمارستان داشت ماموران بدرقه زندان او را مجبور به زدن دستبند و پابند کردند اما در پی مخالفت وی با این مساله پس از ضرب و شتم از اندرزگاه خارج و به مکان نامعلومی منتقل و از وضعیت او اطلاعی در دسترس نیست.

لازم به ذکر است،  این زندانی سیاسی، در تاریخ ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، در اعتراض به بی احترامی ماموران امنیتی با خانواده او اعلام اعتصاب غذای خشک کرد و در تاریخ ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، درخواست جمعی از فعالان مدنی و مدافعان حقوق بشر به اعتصاب غذای خود پایان داد.
در تاریخ ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، بهنام موسیوند در پی وخامت اوضاع جسمانی بر اثر اعتصاب غذا از بند قرنطینه زندان اوین، بصورت اورژانسی به بیمارستان طالقانی تهران اعزام و پس از بستری عمل آندوسکوپی بر روی او انجام شده بود.

در تاریخ ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، بهنام موسیوند، بدون اعلام قبلی و بدون اجازه همراه داشتن وسائل شخصی او از زندان رجائی شهر کرج به بند قرنطینه در زندان اوین منتقل شد و این در حالی بود که در تاریخ ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، با افت فشارخون و قندخون مواجه شده بود.‌

بهنام موسیوند، در تاریخ ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۱، پس از امتناع از زدن دستبند و پابند برای انتقال به مرکز درمانی خارج از زندان رجائی شهر کرج و در پی آن ضرب و شتم و انتقال اجباری او به مرکز درمانی با دستبند دستبند پابند و عدم انجام مراحل درمانی اعتصاب غذا کرد.

پیشتر هم در تاریخ ۸ اسفند ماه ۱۴۰۰، بهنام موسیوند، به بهانه عدم پذیرش دستبند و پابند به هنگام اعزام به مرکز درمانی خارج از زندان برای انجام معاینات تخصصی و درمان بیماری کلیه و پروستات، به دستور رئیس زندان رجائی شهر کرج از حق درمان محروم شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل