دادسرای سنندج؛ علی الله ویسی، فعال مدنی و عضو کمپین (ژیانه وه ی) کردستان، جهت تحمل محکومیت خود بازداشت شد

علی الله ویسی

علی الله ویسی، فعال مدنی، برای سپری کردن دوران حبس خود بازداشت و به زندان مرکزی سنندج منتقل شد.‌ او پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب این شهر به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و همکاری با احزاب کُرد مخالف نظام، به دو سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز پنج شنبه ۱۰ شهریور ماه ۱۴۰۱، علی الله ویسی، فعال مدنی و عضو کمپین (ژیانه وه ی) کردستان، پس از احضار به واحد اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب سنندج بازداشت و برای تحمل حبس تعزیری دو ساله خود به زندان این شهر منتقل شد.‌

براساس این گزارش، بازداشت علی الله ویسی، در پی احضار قبلی او به واحد اجرای احکام دادسرای سنندج بوده است.

لازم به ذکر است، علی الله ویسی، در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی به اتهام (فعالیت تبلیغی علیه نظام) به تحمل دو سال حبس تعزیری و از بابت اتهام (همکاری با احزاب کُرد مخالف نظام) تبرئه شد.

پس از اعلام اعتراض و ارجاع این پرونده به شعبه ۴ دادگاه تجدیدنظر استان کردستان، علی الله ویسی، به تحمل ۵ ماه حبس تعزیری و ۴ سال حبس تعلیقی با طول مدت تعلیق ۴ ساله محکوم شد.

این فعال مدنی، در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی در شهر سنندج بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه یکی از ارگانهای امنیتی این شهر و طی مراحل بازجوئی در تاریخ ۲۳ خردادماه ۱۴۰۰، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان بطور موقت آزاد شده بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل