عطا رحمان زاده، زندانی سیاسی، از زندان سقز آزاد شد

عطا رحمان زاده، زندانی سیاسی محبوس در زندان شهرستان سقز آزاد شد. او پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب سقز به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، محاکمه و به تحمل ۱۱ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزاش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز جمعه ۱۱ شهریور ماه ۱۴۰۱، عطا رحمان زاده، زندانی سیاسی محبوس در زندان شهرستان سقز، پس از اتمام دوران محکومیت آزاد شد.‌این زندانی سیاسی به تحمل ۱۱ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

بر اساس این گزارش، عطا رحمان زاده، در تاریخ یک آبان ماه ۱۴۰۰، در پی احضار به شعبه اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سقز بازداشت و برای تحمل حبس به زندان این شهرستان منتقل شده بود.

عطا رحمان زاده، در تاریخ ۲ بهمن ماه ۱۳۹۹، در جریان برگزاری تجمع اعتراضی که به برنامه ای توهین آمیز به فرهنگ شهروندان کُرد، برگزار شده بود در میدان هه لو شهرستان سقز، توسط ماموران امنیتی بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه یکی از ارگانهای امنیتی و طی مراحل بازجوئی و بازپرسی در تاریخ ۶ بهمن ماه همان سال با تودیع وثیقه آزاد شد.

با آغاز مراحل دادرسی، عطا رحمان زاده، در سال ۱۴۰۰، توسط شعبه دادگاه انقلاب سقز با اتهام(فعالیت تبلیغی علیه نظام) محاکمه و به تحمل ۱۱ ماه حبس تعزیری محکوم شد.‌ این حکم توسط دادگاه تجدیدنظر استان کردستان عینا تائید شد.

عطا رحمان زاده، پیشتر هم در تاریخ ۵مهر ماه ۱۳۹۶، در جریان برگزاری تجمع حمایتی از استقلال اقلیم کردستان، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه اداره اطلاعات سقز و طی‌ مراحل بازجویی و بازپرسی یک ماه بعد با تودیع وثیقه آزاد شد.

این فعال مدنی ساکن شهرستان سقز، در اسفند ماه ۱۳۹۶ هم به جمعی از فعالان مدنی شهرستان سقز، پس از احضار به پلیس امنیت این شهرستان بازجوئی و سپس آزاد شده بود.

با شروع مراحل دادرسی، عطا رحمان زاده، در اردیبهشت ماه ۱۳۹۷، توسط توسط شعبه اول دادگاه انقلاب سقز به اتهام(فعالیت تبلیغی علیه نظام)محاکمه و به تحمل ۱ سال حبس تعزیری محکوم شد.‌ این حکم توسط شعبه دادگاه تجدیدنظر استان کردستان به ۳ ماه حبس تعزیری تقلیل پیدا کرد.

عطا رحمان زاده، در تاریخ ۲۷ دی ماه ۱۳۹۷، پس از احضار به واحد اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سقز بازداشت و به زندان این شهرستان منتقل و ۳ ماه بعد پس از اتمام دوران حبس خود آزاد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل