حکم اعدام دو زندانی در زندان مرکزی زاهدان به اجرا درآمد

محسن قنبرزهی و عین‌الله قنبرزهی

حکم اعدام دو زندانی بلوچ به‌نام‌های محسن قنبرزهی و عین‌الله قنبرزهی، که با اتهاماتی همچون «محاربه از طریق قیام مسلحانه»، «همکاری با گروه های مخالف نظام» و «قتل سه تن از ماموران راهنمایی رانندگی» بازداشت و به اعدام و قصاص نفس محکوم شده بودند، در زندان مرکزی زاهدان به اجرا درآمد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ صبح روز جاری، شنبه ۱۲ شهریور ماه، حکم اعدام دو مرد بلوچ در زندان مرکزی زاهدان به اجرا درآمد. هویت این دو زندانی که با اتهام‌هایی همچون «محاربه از طریق قیام مسلحانه»، «همکاری با گروه های مخالف نظام» و «قتل سه تن از ماموران راهنمایی رانندگی» بازداشت و به اعدام و قصاص نفس محکوم شده بودند، محسن (نصرالله) قنبرزهی و عین‌الله قنبرزهی، هردو اهل و ساکن روستای شندک از توابع زاهدان اعلام شده است. گفته می‌شود که حکم «محاربه از طریق قیام مسلحانه» درخصوص این دو زندانی اجرا شده باشد.

بر اساس این گزارش، گفته شده، محسن قنبرزهی، متولد شهریور ماه ۱۳۷۵ بود و به گزارش اطلس زندانیان ایران، در سال ۱۳۹۵ بازداشت شده بود.

براساس این گزارش، این دو زندانی در زمان بازداشت در سلول های انفرادی بازداشتگاه اطلاعات سپاه زاهدان به شدت مورد شکنجه قرار گرفته‌اند ‌و از حق دسترسی به وکیل و تماس با بستگان نیز محروم و بوده‌اند.

اعدام این دو زندانی تا لحظه تنظیم این خبر از سوی رسانه‌های رسمی و یا داخل ایران منتشر نشده است.

طی هشت ماه گذشته، ۳۶۹ نفر در زندان‌های ایران اعدام شده‌اند که ۱۰۳ تن از ایشان شهروندان بلوچ بوده‌اند. این تعداد اعدام ثبت شده، رشد شدیدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد./ به نقل از حال وش،

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل