وحید اشتری؛ افشاگر سفر خانواده محمدباقر قالیباف، به ۱۸ ماه حبس محکوم شد

وحید اشتری

حکم ۱۸ ماه حبس وحید اشتری روزنامه نگار، توسط دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی کارکنان دولت تهران، تایید شده است. او همچنین در پرونده دیگر خود از بابت خبررسانی ضرب و جرح سرباز بابلی به ۹۱ روز حبس محکوم شده است. وحید اشتری افشاگر سفر خانواده محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی به ترکیه است که به رسوایی «سیسمونی گیت» معروف شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ حکم ۱۸ ماه حبس وحید اشتری،‌ افشاگر روزنامه نگار توسط دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی کارکنان دولت تهران، تائید شد.

وحید اشتری همچنین او در پرونده‌ای دیگر به دلیل خبررسانی در مورد ضرب و جرح یک سرباز از سوی بازپرس دادسرای بابل، به ۹۱ روز حبس محکوم شده است.

وحید اشتری افشاگر سفر خانواده محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی به ترکیه است که به رسوایی «سیسمونی گیت» معروف شد.

بر اساس این گزارش، آقای اشتری گفته است که قاضی دادگاه به او اجازه دفاع از مستنداتش در مورد پرونده سیسمونی،‌ هولدینگ یاس و عضویت حسین طائب، رئیس وقت سازمان اطلاعات سپاه در خیریه «انصار ولایت» نداده است.

وحید اشتری تیرماه امسال در مرحله بدوی توسط شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کیفری ۲ مجتمع قضایی کارکنان دولت به ریاست جواد احمدی به دو سال حبس تعزیری، محرومیت های اجتماعی و شغلی از قبیل ممنوعیت از هرگونه فعالیت در فضای مجازی، روزنامه ها و سخنرانی ها به مدت دو سال، محکوم شده بود.

وحید اشتری روزنامه نگار و فعال اجتماعی، پیشتر در اوائل خردادماه امسال با انتشار ویدئویی در صفحه شخصی اش از تفهیم اتهام خود در دادسرای عمومی و انقلاب تهران خبر داده بود. وی گفته بود که این پرونده با شکایت یکی از نهادهای امنیتی برای او گشوده شده است./ به نقل از بی بی سی،

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل