بازداشت دو شهروند ساکن آبادان و سوسنگرد توسط نیروهای امنیتی

حسين شليباوى

حسین شلیباوی و امیر دفتریان(عساکره)، توسط نیروهای امنیتی در آبادان و سوسنگرد از توابع استان خوزستان، بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند. هنوز از دلایل بازداشت این شهروندان اطلاعی در دست نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز پنج شنبه ۱۷ شهریور ماه ۱۴۰۱، امیر دفتریان(عساکره)، کارمند اداره آتش نشانی در شهرستان آبادان بازداشت و جهت بازجوئی به بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز منتقل شد. همچنین روز یکشنبه ۲۰ شهریورماه ۱۴۰۱، حسین شلیباوی، فرزند عادل، اهل کوی صمود واقع در شهرستان سوسنگرد، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

بر اساس این گزارش، کریم دحیمی، فعال حقوق بشر در این خصوص، گفت:”ماموران امنیتی با مراجعه به محل کار امیر دفتریان واقع در اداره آتش نشانی شهرستان آبادان، وی را بازداشت کرده و پس از انتقال او به منزلش و تفتیش و ضبط برخی لوازم شخصی این شهروند را جهت بازجوئی و تشکیل پرونده به بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز منتقل کردند.‌”

این فعال حقوق بشر همچنین افزود:”حسین شلیباوی، در محل کار خود در یک نمایشگاه خودرو توسط ماموران امنیتی بازداشت شده اما از مکان نگهداری او اطلاعی در دسترس نیست و تا این لحظه خانواده در بی خبری مطلق بسر می برند.”

لازم به ذکر است، حسین شلیباوی، پیشتر هم در تاریخ ۲۱ فروردین ماه ۱۳۹۹، به اتهام فعالیتهای فرهنگی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز و طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان آزاد شده بود.‌

تا لحظه تنظیم این گزارش از علت بازداشت حسین‌ شلیباوی و امیر دفتریان(عساکره) اطلاعی در دسترس نیست.‌

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل