استان لرستان؛ ابراهیم محمودی، فعال صنفی فرهنگیان از اتهام‌های وارده تبرئه شد

ابراهیم محمودی

دادگاه تجدیدنظر استان لرستان با صدور دادنامه ای ابراهیم محمودی، فعال صنفی فرهنگیان را تبرئه کرد. او پیشت توسط دادگاه انقلاب الیگودرز، به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، به سه ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ طی روزهای اخیر، ابراهیم محمودی، معلم و فعال صنفی فرهنگیان، ساکن شهرستان الیگودرز، توسط شعبه ۸ دادگاه تجدیدنظر استان لرستان از اتهام منتسبه تبرئه و قرار منع تعقیب وی صادر شد.

لازم به ذکر است، ابراهیم محمودی، در تاریخ توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان الیگودرز، به اتهام (فعالیت تبلیغی علیه نظام) محاکمه و به تحمل ۳ ماه حبس تعزیری یا پرداخت ۱۰ میلیون تومان جریمه نقدی بدل از حبس تعزیری محکوم شده بود.

این فعال صنفی فرهنگیان، در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، در جریان‌ اعتراضات سراسری فرهنگیان ایران توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه یکی از ارگانهای امنیتی شهرستان الیگودرز و طی مراحل بازجوئی و بازپرسی در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان آزاد شد.

ممانعت از انجام فعالیتهای صنفی، ناقض ماده ۲۰ اعلامیه جهانی حقوق بشر و مفاد ۲۱ و ۲۲میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی است.

احضار، بازداشت و پرونده سازی بر علیه فعالان صنفی و کارگری در حالی صورت می‌گیرد که مطالبات آنها صنفی و برای دستیابی به حقوق شهروندیشان در راستای اصل ۲۷قانون اساسی ایران است./ به نقل از شورای صنفی فرهنگیان کشور،

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل