احضار سه فعال آذربایجانی به دادگاه اردبیل+عکس

«مصطفی پروین»، «توحید امیر امینی»، «صالح پیچگانلو» سه تن از فعالان مدنی شهر اردبیل به بازپرسی شعبه ۵ مجتمع قضایی شهید بهشتی این شهراحضار شده اند.
به گزارش کمپین دفاع اززندانیان سیاسی و مدنی، این سه فعال مدنی که در دیدار خانگی تیم فوتبال شهرداری و فجر سپاسی شیراز حضور بهم رسانیده بودند پس از اهتزاز پارچه نوشته ای با مضمون آزادی «عباس لسانی» یکی از زندانیان زندان مرکزی شهر اردمین که هم اکنون نهمین روز اعتصاب غذای خود را سپری می کنند اعتراض خود را اعلام داشته بودند.
افزودنی است پس از اتمام بازی ماموران امنیتی با ایجاد رعب و وحشت تعدادی از فعالان مدنی آذربایجانی را بازداشت و جهت بازجویی به اداره اطلاعات این شهر انتقال داده بودند.
با استناد به احضاریه مذکور این فعالین می بایست روز شنبه ۲۸ شهریور ماه ۱۳۹۴در شعبه ۵ دادگاه اردبیل حضوریافته تا دفاعیات خود را در خصوص اتهامات انتسابی قید شده ازجمله «اخلال در نظم عمومی» را مطرح کنند.
پیش تر «میثم جولانی» و«مرتضی پروین» دوتن از فعالان بازداشت شده در این بازی که درروز شنبه ۲۱شهریور ماه ۱۳۹۴ پس دریافت احضاریه و حضور دردادگاه بازداشت و به زندان مرکزی اردبیل منتقل شده بودند، پس از تحمل دو روزحبس با تودیع وثیقه پنج میلیون تومان به طور موقت آزاد شدند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل