افشای نامه قوه قضاییه از سوی «عدالت علی» سر مهسا امینی هنگام بازداشت به جدول خورده بود

مهسا امینی

گروه هکری «عدالت علی» در کانال تلگرام خود مدارکی را درباره علت جان باختن مهسا امینی پس از بازداشت او توسط «گشت ارشاد» منتشر کرده است که بطور گسترده در شبکه‌های اجتماعی هم به اشتراک گذاشته شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ «عدالت علی» می‌گوید: این مدرک «توسط یکی از دوستان در قوه قضائیه» به دست آنها رسیده است.

در این نامه که گفته شده آن را دادیار شعبه ۵ دادسرای انقلاب ناحیه ۳۸ به سرپرست همین دادسرا ارسال کرده، به نتایج تحقیقات «اولیه» تا ۲۳ شهریور اشاره شده است.

در این نامه به برخورد «نامناسب» و بعضا «پرتنش» ماموران گشت ارشاد با شهروندان اشاره شده است؛ و از قول رانندگان تاکسی، کسبه، نگهبانان پارک طالقانی و کیوسک اجاره موتور سیکلت گفته شده که ساعت ۶ و نیم بعدازظهر ۲۲ شهریور ماه شاهد آن بوده‌اند که دختری هنگام انتقال به خودرو «مقاومت کرده و در اثر کشمکش ایجاده شده سرش به جدول برخورد کرده است.»

در این سند همچنین از یکی از دخترانی که در خودروی نیروی انتظامی همراه خانم امینی بوده نقل شده که جان باخته «از ضربه وارد آمده به سر و همچنین خونریزی از ناحیه سر» ابراز ناراحتی می‌کرده و «دائما شیون می‌کرده».

بر اساس این سند، همراه او در خودرو همچنین گفته خانم امینی تقاضای دریافت موبایل خود را داشته «اما ماموران به او توجهی نشان نداده‌اند.»

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل