اعتراض‌های سراسری؛ بازداشت سه شهروند در شهرهای رشت، خرم آباد و اصفهان/ آزادی دو وکیل دادگستری با تودیع قرار وثیقه در تبریز

اعتراض‌های سراسری

نیروهای امنیتی در شهر رشت، خرم آباد و اصفهان، دستکم سه شهروند را بازداشت و به مکان نامعلومی کردند. همچنین، دو وکیل دادگستری بازداشت شده در تبریز با تودیع قرار وثیقه آزاد شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ سهیل محمدی، ضحی عبدی و امیرحسین خوشرو، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. همچنین، سینا یوسفی و امیرمهدی پور، دو وکیل دادگستری اهل تبریز، پس از اتمام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام با تودیع وثیقه آزاد شدند.

یک منبع مطلع در گفتگو با حقوق بشر در ایران گفت:”روز چهارشنبه‌ ۴ آبان ماه ۱۴۰۱، ضحی عبدی، ساکن استان اصفهان به دلیل کمک‌ به یکی از زخمی شدگان اعتراضات سراسری در داروخانه بیمارستان تخصصی خانواده اصفهان بازداشت شد.”

همچنین یک منبع مطلع دیگر در گفتگو با حقوق بشر در ایران افزود:”روز پنجشنبه ۵ آبان ماه ۱۴۰۱، امیرحسین خوشرو، ساکن شهر خرم آباد مرکز استان لرستان، در جریان برگزاری مراسم چهلم نیکا شاکرمی، توسط نیروهای امنیتی در این شهر توام با ضرب و شتم و رفتار خشونت آمیز بازداشت شد.”

تا لحظه تنظیم این گزارش، از مکان نگهداری، نام ارگان بازداشت کننده و مصادیق حقوقی اتهامات امیرحسین خوشرو اطلاعی در دست نیست.

همچنین، شورای صنفی دانشگاههای کشور نیز اعلام کرد؛ روز چهارشنبه ۴ آبان ماه ۱۴۰۱، سهیل محمدی، متولد: ۱۳۷۹، دانشجوی مقطع کارشناسی در رشته کامپیوتر در دانشگاه آزاد واحد شهر رشت مرکز استان گیلان، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

براساس این گزارش، سهیل محمدی، در تاریخ ۵ آبان ماه ۱۴۰۱، به بند ۵ در زندان لاکان شهر رشت منتقل شد و در وضعیت بلاتکلیفی بسر می برد.

تا لحظه تنظیم این گزارش، از مصادیق حقوقی اتهامات تفهیم شده به سهیل محمدی و نام ارگان بازداشت کننده وی اطلاعی در دست نیست.

اما در خبری دیگر، روز پنجشنبه ۵ آبان ماه ۱۴۰۱، سینا یوسفی و امیر مهدی پور، دو تن از وکلای دادگستری، اهل شهر تبریز مرکز استان آذربایجان غربی، پس از اتمام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام با تودیع وثیقه هایی تا اتمام مراحل دادرسی از زندان مرکزی تبریز آزاد شدند.

مهدی ظهیری، وکیل دادگستری، ضمن اعلام خبر آزادی سینا یوسفی و امیر مهدی پور در صفحه شخصی خود به مصادیق حقوقی اتهامات تفهیم شده به همکاران خود اشاره ای نکرد.

لازم به ذکر است، سینا یوسفی، در تاریخ ۲۲مهر ماه ۱۴۰۱ و امیر مهدی پور هم در تاریخ ۲۳ مهر ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در شهر تبریز مرکز استان آذربایجان غربی بازداشت شده بودند.

سینا یوسفی و امیر مهدی پور، دو تن از اعضای کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری در استان آذربایجان غربی هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل