اعتراض ‌های سراسری؛ بازداشت دستکم ۱۰ شهروند از جمله هفت دانشجو در شهرهای قزوین، یزد، بندرانزلی و تهران

اعتراض ‌های سراسری

نیروهای امنیتی در قزوین، یزد، بندرانزلی و تهران، دستکم ۱۰ شهروند از جمله هفت دانشجو را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز چهارشنبه چهار آبان ماه ۱۴۰۱، محمد غضنفری، مهدی صدفیان و حسین سرخوش، سه تن از شهروندان ساکن روستای آبکنار از توابع شهرستان بندرانزلی در استان گیلان، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

یک منبع مطلع در این باره گفت:”ماموران امنیتی برای بازداشت این فرد جوان که سن آنها به ۲۵ سال هم نرسیده با استفاده از قوه قهریه و رفتار خشونت آمیز پس از تحقیر کردن سپس آنها را بازداشت کردند.”

تا لحظه تنظیم این گزارش، از مصادیق حقوقی اتهامات، نام ارگان بازداشت کننده و مکان نگهداری این افراد اطلاعی در دسترس نیست.

اما در خبری دیگر شورای صنفی دانشگاههای کشور اعلام کرد؛ روز چهارشنبه ۳۰ شهریور ماه ۱۴۰۱، سجاد جبرئیلی، دانشجوی مقطع مهندسی در رشته عمران و شهرسازی در دانشگاه بین‌ المللی قزوین، در جربان اعتراضات سراسری در تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

ماموران امنیتی پس از بازداشت سجاد جبرئیلی سپس وی را جهت بازجوئی و تفهیم اتهام به زندان اوین منتقل کردند.

تا لحظه تنظیم این خبر از وضعیت سجاد جبرئیلی اطلاعی در دست نیست.

همچنین، روز شنبه ۷ آبان ماه ۱۴۰۱، امیر زندکریمی و امیر رحیمیان – دو دانشجوی رشته مهندسی معدن به همراه محمد نصری و مهتاب مغنی نژاد، دو دانشجوی عمران و شهرسازی، جملگی چهارشنبه دانشجوی دانشگاه آزاد واحد استان یزد توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

تا لحظه تنظیم این خبر از وضعیت، مکان نگهداری و مصادیق حقوقی اتهامات این دانشجویان اطلاعی در دست نیست.

در ادامه همچنین، روز یکشنبه ۸ مهر ماه ۱۴۰۱، مهدیار کاظمی، دانشجوی رشته صنایع غذایی در دانشگاه تهران واحد شمال، ورودی سال ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

پس از بازداشت مهدیار کاظمی حراست دانشگاه گوشی تلفن همراه وی را تحویل خانواده اش داده است.

تا لحظه تنظیم این خبر از مکان نگهداری، مصادیق حقوقی اتهامات و وضعیت مهدیار کاظمی اطلاعی در دست نیست.

در ادامه همچنین، روز شنبه ۷ آبان ماه ۱۴۰۱، حمید رستمی، دانش آموخته رشته‌متالوژی در دانشگاه تهران و مسئول آزمایشگاه این دانشگاه در پردیس فنی امیرآباد دانشگاه تهران، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

براساس این گزارش، در جریان یورش افراد لباس شخصی و بسیج دانشگاه تهران به دانشکده فنی ابتدا گوشی تلفن همراه حمید رستمی توقیف و سپس چک و بررسی تلفن همراه اش حمید رستمی بازداشت شد.

تا لحظه تنظیم این خبر از مکان نگهداری، مصادیق اتهامات مطروحه و وضعیت حمید رستمی اطلاعی در دست نیست.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل