خیرالله حق جویان، از پیروان آئین یارسان، جهت تحمل محکومیت حبس، راهی زندان دیزل آباد کرمانشاه شد

خیرالله حق جویان

خیرالله حق جویان، از پیروان آئین یارسان برای تحمل حبس خود بازداشت و به زندان دیزل آباد کرمانشاه منتقل شد. او پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب این شهر به اتهام‌هایی همچون توهین به مقدسات و فعالیت تبلیغی علیه نظام، به یک ماه حبس تعزیری و مجازات‌های تکمیلی محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ صبح امروز دوشنبه ۲۳ آبان ماه ۱۴۰۱، خیرالله حق جویان، ساکن استان کرمانشاه و از اعضای مجمع مشورتی آئین یارسان، برای سپری کردن دوران حبس تعزیری خود بازداشت و به زندان دیزل آباد کرمانشاه منتقل شد.

خیرالله حق جویان، در تاریخ ۳۱ خردادماه ۱۴۰۱، توسط شعبه پنج دادگاه انقلاب شهرستان صحنه از توابع استان کرمانشاه از بابت اتهام‌های(توهین به مقدسات) و (فعالیت تبلیغی علیه نظام) محاکمه و به تحمل ۱۱ ماه حبس تعلیقی با طول مدت تعلیق  پنج ساله و یک ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات خیرالله حق جویان در تاریخ ۳۰ خردادماه ۱۴۰۱ در شعبه ۵ دادگاه انقلاب شهرستان صحنه برگزار شده بود.‌

خیرالله حق جویان، در تاریخ ۷ تیرماه ۱۴۰۰، پس از احضار به شعبه بازپرسی دادسرای شهرستان صحنه و تفهیم اتهام بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهرستان و طی مراحل بازجویی و تفهیم اتهام با صدور وثیقه ای به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان به زندان دیزل آباد استان کرمانشاه منتقل و در تاریخ ۱۷ تیر ماه ۱۴۰۱، با تودیع وثیقه آزاد شده بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل