اعتراض‎‌های سراسری؛ جلسه رسیدگی به اتهام‌های رقیه (مهوین) بیگدلی، در دادگاه انقلاب تهران برگزار شد

رقیه (مهوین) بیگدلی

جلسه محاکمه رقیه (مهوین) بیگدلی، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد. او به فعالیت تبلیغی علیه نظام تفهیم اتهام شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز دوشنبه ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۱، رقیه (مهوین) بیگدلی، ساکن استان تهران و محبوس در زندان قرچک ورامین، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری محاکمه شد.

براساس این گزارش، اتهام تفهیم شده به رقیه (مهوین) بیگدلی، در این جلسه دادرسی () عنوان و پس ارائه دفاعیات وی در این جلسه دادرسی ایمان افشاری ختم رسیدگی را اعلام و طی روزهای آینده حکم متهم این پرونده صادر خواهد شد.

لازم به ذکر است، رقیه بیگدلی، در تاریخ ۵ آبان ماه ۱۴۰۱، پس از احضار تلفنی به پلیس امنیت تهران، بازداشت و پس از انتقال به دادسرای زندان اوین و طی مراحل بازپرسی و تفهیم اتهام با صدور قرار قضائی به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

رقیه بیگدلی، پیشتر هم به در جریان اعتراضات به سرنگونی هواپیمای پی اس ۷۵۲ خط هوایی اوکراین، پس از بازداشت و طی مراحل دادرسی در تیرماه سال ۱۳۹۹، توسط دادگاه انقلاب تهران به تحمل ۵سال حبس که ۴سال و ۱۱ماه آن تعلیقی و ۱ ماه حبس تعزیری و ۲سال تبعید به استان زنجان محکوم شده بود اما در خرداد ماه سال ۱۴۰۰، در پی مخالفت با اجرای حکم تبعید، توسط شعبه ۶ دادگاه تجدید نظر استان البرز ۸ ماه به مدت ۲ساله تبعید وی افزود شده بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل